اقتصادی

افزایش تولید و کیفی سازی برنج مانع واردات می شود



علیرضا مهاجر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان، استان توسعه مند و با قابلیت در حوزه کشاورزی و زراعت است.

وی، برنج را از محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی گیلان برشمرد و افزود: این استان تأمین کننده بخش مهمی از امنیت غذایی کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با اشاره به وسعت ۱۲۸ هزار هکتاری اراضی کشاورزی گیلان بیان کرد: گیلان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

مهاجر با اشاره به اهمیت توجه به تحقیقات برنج اضافه کرد: علمی سازی محصولات کشاورزی بویژه برنج منجر به بهره وری و شکوفایی اقتصادی در این بخش می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بخش اقتصادی، تجاری و بازرگانی برنج افزود: اقتصاد مهم‌ترین رکن پویایی و حیات حوزه کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دنبال کاهش واردات برنج در کشور هستیم، گفت: اصلاح ارقام، افزایش بهره وری و دانش پایه کردن کشاورزی منجر به افزایش تولید محصول و کاهش تکدی گری واردات برنج می‌شود.

مهاجر از کشت ۶۵۰ هزار هکتار شالیزار در کشور خبر داد و بیان کرد: ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری در استان‌های شمالی کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر تجدیدنظر از واردات برنج افزود: اگرچه واردات برای تأمین نیاز داخل صورت می‌گیرد اما به اقتصاد کشاورزان و شالیکاران لطمه می‌زند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه گیلان سرآمد تولید برنج با کیفیت در کشور است، گفت: با افزایش تولید، بهره وری و کیفی سازی محصول برنج می‌توان سد راه واردات شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا