سیاسی

اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، نقض آشکار مقررات زیست‌محیطی است

اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، نقض آشکار مقررات زیست‌محیطی است



به گزارش خبرگزاری مهر، وبینار زیست‌محیطی سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO SAIs) به میزبانی دیوان محاسبات چین با حضور حسابرسان کل دیوان محاسبات کشورهای مصر، هند، ترکیه، چین، مالدیو، میانمار، بحرین، قزاقستان، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، نپال و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

موضوع این وبینار، “بررسی تجارب دیوان محاسبات کشورهای عضو شانگهای در حوزه حسابرسی زیست‌محیطی” بود.

سید عباس میرنجفی مدیرکل رسیدگی و بررسی‌های فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی که به همراه کارشناسانی از حوزه‌های تخصصی مربوطه و حوزه امور بین الملل به نمایندگی از دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در این وبینار حضور داشت، به‌عنوان یکی از سخنرانان اصلی نشست، در خصوص آخرین اقدامات قانونی کشورمان در بحث حفاظت از محیط‌زیست و حسابرسی‌های مرتبط با آن به تشریح مواضع دیوان محاسبات کشورمان پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از محیط‌زیست و نیز توسعه دریا محور گفت: رویکرد دیوان محاسبات ایران در دوره مدیریت آقای دستغیب رئیس‌کل این نهاد نظارتی و رئیس سازمان اکوسای، تاکید بر رصد و پایش دقیق اجرای قوانین و مقررات حفاظت از محیط‌زیست از جمله جلوگیری از ترک فعل‌ها در زمینه عمل به قانون هوای پاک توسط نهادهای ذیربط و مدیریت بهینه منابع آبی است.

میرنجفی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران، تلاش خود را در جهت نیل به اهداف توسعه پایدار جهانی در زمینه صیانت از محیط‌زیست به کار برده است و به‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، به دستاوردهای خوبی در زمینه تحقق استانداردهای زیست‌محیطی نائل شده و دیوان محاسبات کشور نیز نظارت بر اجرای دقیق این مقررات را در دستور کار قرار داده است.

نماینده دیوان محاسبات کشورمان در ادامه، با اشاره به جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اقدامات این رژیم را مصداق بارز تخریب محیط‌زیست و آسیب به زیرساخت‌های حیاتی مردم مظلوم فلسطین برشمرد و استفاده رژیم اشغالگر قدس از بمب‌های فسفری و جنگ‌افزارهای ممنوعه علیه غیرنظامیان را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و مقررات زیست‌محیطی دانست.

میرنجفی در پایان این وبینار بین‌المللی، بر آمادگی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت و همکاری در زمینه انتقال دانش و تبادل تجارب لازم با دیوان محاسبات کشورهای عضو حوزه شانگهای در زمینه مطالعات و حسابرسی پروژه‌های زیست‌محیطی تاکید کرد.

شایان‌ذکر است دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر، عضو دائم سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است که در سال ۲۰۱۰ میلادی تأسیس شده و در حال حاضر دیوان محاسبات کشورهای چین، ایران، روسیه، هند، قزاقستان، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای اصلی آن هستند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا