استان ها

انتظارپلیس از شهروندان جدی گرفتن هشدارهای پیشگیری از وقوع جرم است

انتظارپلیس از شهروندان جدی گرفتن هشدارهای پیشگیری از وقوع جرم است



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی فرازپور، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم عصر شنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در خبرگزاری مهر استان قم حضور یافت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم در دیدار با مهدی بخشی مدیر خبرگزاری مهر استان قم با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در امر پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: جامعه ما نیازمند هشدارهای مستمر به منظور جلوگیری از بستر سو استفاده مجرمین است که رسانه‌ها در قالب‌های مختلف خبری می‌توانند پلیس را در این زمینه یاری دهند.

وی افزود: نیروی انتظامی در برقراری امنیت عمومی و آسایش و آرامش جامعه رسالت خطیری برعهده دارد و از سویی دیگر از شهروندان نیز انتظار می‌رود تا هشدارهای پلیس را جدی بگیرند تا در دام مجرمان و کلاهبرداران و متخلفان نیفتند.

سرهنگ فرازپور افزود: در سال‌های اخیر با تقویت ارتباط رسانه‌ها و پلیس، اطلاع رسانی خوبی در زمینه‌های مختلف، جلوگیری از وقوع جرم به خصوص در عرصه فضای مجازی صورت گرفته که نتیجه آن‌کاهش امکان وقوع انحراف و بزهکاری است هر چند که به نظر می‌رسد تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه شهروندان در زمانی که دچار مشکلات مختلف از جمله سرقت و کلاهبرداری می‌شوند پلیس را پناه خود می‌دانند ابراز داشت: مراجعه مردم به پلیس در راستای پیگیری امور آنان، نشان از اعتماد جامعه به نیروی انتظامی است که تلاش همکاران مان در راستای حفظ این سرمایه اجتماعی است.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های خبرگزاری مهر در راستای امر اطلاع رسانی به جامعه بیان داشت: خبرگزاری مهر از جمله رسانه‌های مورد اعتماد جامعه و نخبگان است که دارای اثربخشی و تأثیرگذاری مطلوبی است که امیدواریم ارتباط پلیس با این رسانه در راستای آگاهی بخشی به جامعه در موضوعات مبتلابه پلیسی تقویت شود.

اخبار حوزه انتظامی همواره مورد توجه شهروندان بوده و برای آنان جذاب است

مهدی بخشی نیز در این دیدار با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: اطلاع رسانی اقدامات نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت جامعه موضوع مهمی است و اخبار حوزه انتظامی در بخش‌های مختلف از جمله کشفیات، دستگیری مجرمین و همچنین ارائه هشدارهای لازم جهت پیشگیری از وقوع جرم، همواره مورد توجه شهروندان بوده و برای آنان جذاب است.

مدیر خبرگزاری مهر استان قم ابراز داشت: به نظر می‌رسد باید فضای بازتری برای رسانه‌ها در انعکاس اخبار مرتبط با نیروی انتظامی در استان قم ایجاد شود؛ به عنوان نمونه در برخی از استان‌ها در طول ماه و یا هر فصل کشفیات پلیس در معرض دید رسانه‌ها به منظور انعکاس آن در قالب‌های مختلف خبری همانند گزارش تصویری قرار می‌دهند که در این سال‌ها این فضا در قم کمتر دیده شده است.

وی گفت: تکرار هشدارهای پلیسی در رسانه‌ها در راستای جلوگیری از وقوع جرم موضوعیت دارد؛ چرا که ممکن است گاهی انسان نسبت به برخی از مسائل ساده پیگیری از جرایم غفلت کند و این هشدارها می‌تواند در اصلاح رفتارهای جامعه مؤثر باشد.

بخشی در پایان ضمن تقدیر از حضور رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: آماده افزایش سطح همکاری‌ها بین خبرگزاری مهر قم و فراجا در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از فعالیت‌های نیروی انتظامی در استان قم هستیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا