اجتماعی

انجام پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش خطرات سیلاب احتمالی در خوزستان

انجام پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش خطرات سیلاب احتمالی در خوزستان



به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز سه شنبه با حضور در مرکز رصد خانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان به منظور بررسی آخرین شرایط منابع آبی استان اظهار کرد: نشست هماهنگی مدیریت سیلاب با توجه به هشدار قرمز سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع رخداد بارشی در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا یک فروردین ۱۴۰۳ برگزار و هماهنگی‌های لازم به منظور مدیریت سیلاب احتمالی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خروجی سدهای خوزستان به حداقل کاهش داده شده است، افزود: این اقدام از همپوشانی سیلاب در حوضه‌های میانی و خروجی سدها جلوگیری می‌کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه در ابتدای فصل بهار قرار داریم، حفظ ذخیره کنترل سیلاب کافی در سدها خصوصاً در سد دز در دستور کار قرار دارد.

حسینی محراب یادآور شد: تلاش می‌شود با به روز رسانی مستمر پیش‌بینی‌ها و تحلیل مسیر سیلاب‌های احتمالی، تنظیم خروجی سدهای خوزستان با جدیت و به صورت کارشناسی انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در این سامانه بارشی تقریباً تمامی مسیل‌های پایین دست سدهای خوزستان زمینه سیلابی شدن را دارند از هموطنان تقاضا می‌شود از حضور و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا پایان رخداد بارشی پرهیز کنند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا