اقتصادی

اهمیت رانت و اطلاعات خاص در بورس؛ سرمایه گذاری سخت در بورس ایران

اهمیت رانت و اطلاعات خاص در بورس؛ سرمایه گذاری سخت در بورس ایران



نوید رجایی کارشناس بازار سرمایه درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه و انتشار نامه‌های قدیمی از نرخ خوراک پتروشیمی و شایعات این روزها درباره وضعیت نرخ خوراک به مهر گفت: یکی از سخت‌ترین راه‌های سرمایه گذاری بورس ایران است. در صورتی که آقایان مسئول به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی هستند هر روزه شاهد اوج گیری فرار سرمایه هستیم.

رجایی افزود: اگر نگاهی به بازارهای خارجی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که هر نوسانی یک دلیل علمی پشت خود دارد اما در بازار سرمایه ایران یک تحلیلگر و یک سرمایه گذار جدا از تحلیل اگر رانت اطلاعاتی نداشته باشد با شکست و ضرر مواجه خواهد بود به عنوان مثال یک سری تصمیم‌ها در ۱۷ اردیبهشت گرفته می‌شود و دقیقاً در همان روز به علت‌های واهی بورس شروع به ریزش می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: اما بعد از چند روز جزئیاتی از تصمیم آشکار می‌شود و آنچه پنهان است پیدا شده و اطلاعاتی راجع به خودرویی‌ها منتشر می‌شود و بعد از یک ماه اطلاعات دیگری که این بار راجع به پتروشیمی‌های جو بازار را برهم میزند.

رجایی در پایان گفت: در چنین شرایطی تصمیم گیری بسیار سخت است چرا که سطح ریسک در سطح بالایی قرار می‌گیرد و عرضه بر تقاضا غلبه می‌کند و این نکته بسیار منفی بازار است و دلیل قرمزی بورس دقیقاً همان چیزی است که مشاهده می‌کنیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا