اجتماعی

اکثر طرح‌های پژوهشی هواشناسی در استان‌ها کاربردی است

اکثر طرح‌های پژوهشی هواشناسی در استان‌ها کاربردی است



به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد لایقی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: تا کنون طرح‌های پژوهشی مفید زیادی در استان‌ها تولید شده که بسیاری از آنها منجر به مقالات علمی نیز شده است.

وی افزود: بخشی از این طرح‌ها با محوریت مدل سازی عددی، پردازش تصاویر ماهواره و کاربرد آن در هواشناسی و تغییر اقلیم بوده است.

لایقی در بخش دیگری به فعالیت‌های آموزشی سازمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون در مدیریت توسعه هواشناسی کاربردی سازمان سخنرانی‌های علمی زیادی با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته داخلی و خارجی برگزار شده که نقش مهمی از ارتقا دانش فنی و علمی همکاران در حوزه هواشناسی داشته است.

معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: همچنین امسال نخستین کنفرانس بین المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی و سازمان هواشناسی کشور برگزار شد که نتایج مفیدی در این حوزه داشت.

وی تصریح کرد: در این کنفرانس بین المللی رؤسا یا نمایندگان هواشناسی برخی کشورها نظیر هواشناسی هند، چین، میانمار، فیلیپین، مالزی و عمان حضور داشتند و به ارائه سخنرانی پرداختند.

لایقی افزود: علاوه بر این امسال هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم نیز برگزار می‌شود که تا کنون مشارکت خوبی برای ارسال مقاله از سوی پژوهشگران داخلی و خارجی در آن شده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا