اقتصادی

ایجاد مناطق آزاد مشترک ایران و سوریه به‌زودی عملیاتی می‌شود

ایجاد مناطق آزاد مشترک ایران و سوریه به‌زودی عملیاتی می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در تهران، با ابراز خرسندی از اجرایی شدن توافق‌های گذشته دو کشور تصریح کرد: در چند ماه اخیر اجرایی شدن توافق‌های دو طرفه سرعت خوبی گرفته است و به‌زودی مناطق آزاد مشترک ایران و سوریه معرفی می‌شود.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه با محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونسیتی در غزه، بیان‌داشت: در روزهایی که در حال مذاکره برای ارتقای کیفیت زندگی دو ملت ایران و سوریه هستیم، رژیم اشغالگر و جنایتکار اقدام به کودک‌کشی و سلب زندگی از ملت قهرمان فلسطین می‌کند.

بذرپاش در ادامه گفت: اقدامات اجرایی بین دو کشور با سرعت در حال انجام است و پیشنهاد می‌شود کمیته کاری مشترک انرژی به صورت دائمی بین دو کشور تشکیل شود و تا اجرایی شدن توافق‌ها درباره گاز و برق فعالیت داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم تکمیل خط ریلی تهران تا دمشق و لزوم گسترش ترانزیت ریلی، خاطرنشان‌کرد: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای انجام مطالعات بازسازی خطوط ریلی آسیب دیده در جنگ سوریه را دارد.

در این نشست، «سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه بر عزم طرفین برای انجام اقدامات مشترک از جمله منطقه آزاد و بیمه و بانک مشترک خبر داد و گفت: درباره دستورالعمل توافقنامه تجارت آزاد و چارچوب همکاری‌های بانک مرکزی دو کشور و در حوزه گردشگری و ترانزیت توافق‌های خوبی انجام شده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا