سیاسی

ایران از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین حمایت می‌کند

ایران از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین حمایت می‌کند



به گزارش خبرنگار مهر، امیر «محمد احدی» معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست تخصصی بررسی نقش راهبردی دیپلماسی دفاعی در پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی که در مجمتع رسانه‌ای صبا برگزار شد، اظهار داشت: ما باید خیلی بیشتر از این‌ها در حوزه دیپلماسی دفاعی کشور تولید ادبیات داشته باشیم؛ واقعیت این است که ایران یک کشور با سقف پرواز بسیار بلند در جهان و در صحنه بین‌الملل است که این ویژگی هم مربوط به سابقه تمدنی و ویژگی‌های جغرافیایی آن به خصوص موقعیت راهبردی کشورمان است.

وی افزود: موقعیت راهبردی ایران باعث شده بود تا در گذشته آن چیزی که از این موقعیت نصیب کشور ما شود، مربوط به تهدیدات باشد؛ به عبارت دیگر اگر کشورمان در دو جنگ جهانی علی رغم اعلام بی طرفی اشغال شد، بواسطه موقعیت جغرافیایی کشورمان بود.

معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اعتقاد دارم دستگاه دیپلماسی کشور باید از این ظرفیتی که انقلاب اسلامی برای این کشور و برای دیپلماسی ما ایجاد کرده استفاده کند؛ یعنی ما باید بتوانیم با بهره‌گیری از قدرت دفاعی به اهداف سیاست خارجی دست پیدا کنیم و همینطور از ابزار دیپلماسی که یک ابزار سیاسی است باید برای دستیابی به اهداف و سیاست‌های دفاعی بهره بگیریم.

معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در عین حالی که از دخالت در امور داخلی سایر ملت‌ها خودداری می‌کند، ولی از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند و این عین جملات قانون اساسی است.

وی بیان داشت: آن چیزی که در آرمان انقلاب اسلامی می‌بینیم و مورد اقبال جهانیان قرار گرفته و برای ما ظرفیت ایجاد کرده، استقلال خواهی و عدالت طلبی است؛ چرا استکبار از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی با انقلاب ما مخالفت کرده، رمز و رازش در همین چند واژه استقلال خواهی و استکبار ستیزی ایران است؛ به‌عبارت دیگر ما وقتی استقلال می‌خواهیم یعنی سلطه نمی‌پذیریم.

امیر احدی با بیان اینکه یکی از کشورهای مهم همسایه به رئیس‌جمهور ما صراحتا عنوان کرده که کشور ما به اندازه شما استقلال ندارد و نمی‌تونیم برای خودمان تصمیم بگیریم، ادامه داد: بعد آزادی حلب بود که امیر حاتمی – وزیر دفاع وقت کشورمان- هنگام عبور از کشوری که عضو ائتلاف سعودی هم بود با رییس جمهور این کشور ملاقات می‌کند که در این ملاقات رییس جمهور مورد اشاره عنوان می‌کند ایران افتخار جهان اسلام است، زیرا توانسته دنیای عرب را در جنگ با داعش نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه این را دشمنان ایران نمی‌پسندند، گفت: هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا چهار پنج ماه بعد از آغاز آشوب‌ها در سوریه به استانبول آمد و گفت که ما برای مقاومت حکومت اسد دو ماه پیش‌بینی کرده بودیم، اما ایران نگذاشت و به نوعی وی به قدرت ایران اعتراف کرد.

امیر احدی ادامه داد: چند سال پیش وزیر خارجه نیکاراگوئه که به ایران آمده بود در حاشیه مراسمی در دیدار با وزیر دفاع کشورمان گفت در جریان ارسال بنزین از سوی ایران به ونزوئلا، آمریکا را بدون شلیک یک گلوله شکست دادید و این کار را باید برای ما هم انجام دهید؛ ما هر خدماتی در ونزوئلا انجام دادیم پول آن را دریافت کردیم یعنی علاوه بر اینکه پول آن را همراه با سودش دریافت کردیم، ونزوئلا را هم از دست استکبار نجات دادیم.

وی بیان اینکه حزب الله لبنان، حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، انصارالله یمن و دیگران از انقلاب اسلامی الهام گرفتند، افزود: صدور انفلاب اسلامی همانند رایحه گل است که از سد دیوارها هم می‌گذرد یعنی صدور انقلاب با هواپیما و چمدان صورت نمی‌گیرد؛ ملل مستضعف جهان وقتی مورد هجمه استکبار قرار می‌گیرند باید با ابزار دیپلماسی دفاعی به این‌ها کمک کنیم که این کمک هم می‌تواند در اشکال مختلف انجام شود.

معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در دیپلماسی دفاعی هنوز با نقطه ایده‌آل و مطلوب خیلی فاصله داریم، گفت: ما در پیگیری دیپلماسی دفاعی سه اصل بسیار مهم و اساسی داریم که همواره باید به آن توجه کنیم؛ این سه اصل، عزت حکمت و مصلحت است؛ از سوی دیگر گفتمان‌سازی در دیپلماسی دفاعی هم بدون ایجاد فرهنگ و ادبیات آن در نیروهای مسلح ، قابل ارتقاء نیست.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا