سیاسی

ایران بر حل مسائل و مشکلات منطقه از طریق گفت‌وگو تأکید دارد

ایران بر حل مسائل و مشکلات منطقه از طریق  گفت‌وگو تأکید دارد



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار آقای «جیحون بایرام‌اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که به منظور شرکت در نشست «گروه همکاری قفقاز» به تهران سفر کرده است، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره مذاکره و گفتگو میان کشورهای همسایه را راهکار حل و فصل مسائل منطقه‌ای می‌داند، ابراز امیدواری کرد، گفتگوهای این نشست منشأ تقویت همکاری‌های سازنده و تعاملات منطقه‌ای شود.

رئیس جمهور در این دیدار همچنین با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه مشکلات منطقه با دخالت نیروهای بیگانه قابل حل نیست، بر رفع مشکلات منطقه‌ای از طریق تعامل و همکاری بیشتر کشورهای منطقه تأکید کرد.

رئیسی با بیان اینکه قبلاً به آقای الهام گفته بودم که رژیم صهیونیستی نه دوست شما و نه دوست هیچ کشور مسلمانی نخواهد شد، افزود: وضعیت امروز غزه، تابلویی پیش روی تمام ملت‌های منطقه است تا ببینند غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا با حمایت تمام قد از جنایات صهیونیست‌ها، نه تنها دوست و دلسوز کشورهای منطقه نیستند، بلکه فقط پیشبرد منافع نژادپرستانه خود در منطقه را دنبال می‌کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت گسترش روابط و همکاری‌های تهران-باکو در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: ارتقای سطح تعاملات و مناسبات با کشور دوست، برادر و همسایه آذربایجان، از محورهای سیاست خارجی ایران است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم و قدرتمند منطقه، ضمن تأکید بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها، بر حل مسائل و مشکلات از طریق مفاهمه و تعامل کشورها تأکید دارد.

«جیحون بایرام‌اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش اهمیت ویژه‌ای برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است، خاطرنشان کرد: نگاه ایران به مسائل، به‌ویژه پیشگیری از باز شدن پای کشورهای فرامنطقه‌ای به منطقه مورد تأیید و حمایت جمهوری آذربایجان است و از همین‌رو برگزاری نشست «گروه همکاری قفقاز» در تهران را مفید، مثبت و سازنده ارزیابی می‌کنیم.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، چشم‌انداز روابط دو کشور را روشن توصیف کرد و گفت: در ماه‌های اخیر دو کشور پیشرفت‌های قابل توجهی در ارتقای سطح روابط و پیشبرد همکاریهای دوجانبه داشته‌اند.

بایرام‌اف همچنین با انتقاد از استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در مواجهه با مسائل منطقه از جمله در ارتباط با وضعیت فعلی غزه اظهار امیدواری کرد که حملات به مردم بی‌دفاع این منطقه هر چه سریع‌تر متوقف شده و آرامش در منطقه برقرار شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا