سیاسی

ایران فعالانه در حال توسعه علم و فناوری است

ایران فعالانه در حال توسعه علم و فناوری است



به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیرحسین فقهی، در سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان روسیه اظهار کرد: در این کنگره فرصت مناسبی برای همفکری جوانان کشورهای مختلف جهان با دانشمندان برتر و جوان روسیه فراهم شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای افزود: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و روسیه فرصت مناسبی را برای تقویت مشارکت بین مسکو و تهران در مقابله با چنین محدودیت‌هایی فراهم کرده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: تجربه ایران در مقابله با تحریم‌ها نشان داده است که ما اقدامات مهمی را برای تقویت و توسعه علوم و فنون انجام داده‌ایم؛ به‌طوری‌که ایران فعالانه در حال توسعه علم و فناوری برای قرار گرفتن در جمع کشورهای پیشرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حرکت شتابان در مسیر کسب علم و دانش و همچنین تجاری سازی پژوهش‌ها و ایده‌ها از مهمترین راهبردهای مدیریتی صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده و به یاری خداوند در تلاشیم سرفصل‌های گوناگون فناوری هسته‌ای را به‌صورت متوازن در کشور محقق سازیم.

مردم ایران با غلبه بر تحریم‌های آمریکا، شایسته عمیق‌ترین احترام‌ها هستند

رئیس مرکز تحقیقات ملی روسیه «مؤسسه کورچاتوف» نیز در این کنگره اظهار کرد: مردم ایران که بر تحریم‌های آمریکا غلبه کرده‌اند، شایسته احترام عمیق هستند.

میخائیل کووالچوک تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال است که ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ایالات متحده بوده است. اما این کشور با جمعیت جوان و فعال با تحریم‌ها کنار آمده، هرچند سخت بوده است.

وی تاکید کرد: مردم ایران شایسته عمیق‌ترین احترام‌ها هستند.

لازم به ذکر است کنگره دانشمندان جوان یکی از رویدادهای مهم درزمینه علم و فناوری محسوب می‌شود که با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به‌منظور تقویت نقش علم و فناوری در حل مهمترین مشکلات توسعه جامعه و کشور برگزار شده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا