ورزشی

ایران قبل از شروع مسابقات رکورد زد/رقابت ۱۱۴۹کاراته کا در بوداپست

ایران قبل از شروع مسابقات رکورد زد/رقابت ۱۱۴۹کاراته کا در بوداپست



به گزارش خبرنگار مهر، تاتامی قهرمانی جهان برای آخرین بار با شکل و شمایل فعلی در سالن ۱۲۵۰۰ نفری «پاپ لاسلو» شهر بوداپست پهن می‌شود. فدراسیون جهانی قرار است از دوره بعدی مسابقات جهانی را به شیوه دیگری برگزار کند که اولین ایده آن برگزاری مجزای مسابقات تیمی و انفرادی در سال‌های متفاوت است.

اما ۱۱۴۹ کاراته کا از ۱۱۳ کشور جهان کار خود را در این دوره از مسابقات جهانی از فردا آغاز می‌کنند. مسابقاتی که اغلب نفرات صاحب نام و شناخته شده دنیا در آن حضور دارند. در این شرایط تیم ایران قبل از شروع مسابقات رکورد بیشترین شرکت کننده را به نام خود ثبت کرد. ایران پس از یک دوره غیبت، با ۲۷ کاراته کا بیشترین شرکت کننده را در جام بیست و ششم قهرمانی جهان دارد. کرواسی با ۲۵ و فرانسه با ۲۴ کاراته کا رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.

نکته حائز اهمیت در این بین حضور پرتعداد تیم هند است. هندی‌ها که به نظر می‌رسد مانند سایر رشته‌ای ورزشی، روی کاراته نیز سرمایه گذاری کرده اند، با ۲۳ کاراته کا راهی مجارستان شده اند. ترکیه و اسپانیا نیز همین تعداد شرکت کننده دارند. ضمن اینکه آندورا، جامائیکا، نیجر، پورتریکو و سنگاپور هر کدام با یک کاراته کا کمترین شرکت کننده را دارند.

در رده وزنی، ۶۷- کیلوگرم مردان که نماینده ایران سامان عدالتی است با ۸۴ کاراته کا، بیشترین شرکت کننده را دارد. وزن ۶۸- کیلوگرم زنان نیز با ۵۸ کاراته کا کمترین شرکت کننده را دارد.

طبق برنامه سه شنبه دوم آبان ماه از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی با برگزاری رقابت‌های کاتای انفرادی مردان و زنان مسابقات آغاز می‌شود. از ساعت ۱۳:۳۰ هم کاراته کاهای اوزان ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم مردان، ۶۸- و ۶۸+ کیلوگرم زنان در مرحله مقدماتی برگزار می‌شود. چهارشنبه سوم آبان و در روز دوم کاراته کاهای اوزان ۵۰-، ۵۵- و ۶۱ کیلوگرم بخش زنان، ۶۰-، ۶۷- و ۷۵- کیلوگرم گروه مردان به روی تاتامی می‌روند.

پنجشنبه چهارم آبان ماه در روز سوم رقابت‌های کاتا و کومیته تیمی در هر دو بخش مردان و زنان و مسابقات رده پاراتکواندو انجام می‌شود. جمعه پنجم آبان ماه جدول شانس مجدد کومیته تیمی و انفرادی و دیدارهای رده بندی کلیه اوزان پاراکاراته برگزار خواهد شد. شنبه ششم آبان ماه دیدارهای رده بندی و یکشنبه دیدارهای فینال کلیه بخش‌ها برگزار خواهد شد.

علی مسکینی، امیررضا برزویی، سامان عدالتی، مهدی خدابخشی، سجاد گنج‌زاده، ذبیح الله پورشیب، بهمن عسگری، مهدی خدابخشی، صالح اباذری، مهدی عاشوری و محمود نعمتی. سارا بهمنیار، فاطمه سعادتی، آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، لیلا برجعلی، حنانه صالحی و معصومه محسنیان ترکیب تیم ملی کاراته ایران در این دوره مسابقات را تشکیل می‌دهند ضمن اینکه اعضای تیم ملی کاراته در بخش کاتای انفرادی، کاتای تیمی بانوان و پاراکاراته به دلیل صادر نشدن روادید حضور در این مسابقات را از دست دادند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا