استان ها

ایلام از تمامی ظرفیت ها برای تبدیل شدن به پارس غربی برخوردار است

ایلام از تمامی ظرفیت ها برای تبدیل شدن به پارس غربی برخوردار است



به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام شامگاه دوشنبه در نشست تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت نفت و گاز غرب که با حضور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل نفت و گاز مناطق مرکزی ایران برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم استان، انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به ایلام است که با تلاش‌های صورت گرفته این پرونده به استان منتقل شد.

وی عدالت و عدالت محوری را از مهمترین ویژگی‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: انتقال این پرونده حق مردم استان و در راستای اجرای عدالت بود، لذا از همه کسانی که در این عرصه کمک کردند تا این مطالبه مهم مردم محقق شود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه استان ایلام ۱۱ درصد منابع گازی و ۶ درصد منابع نفتی کشور را در اختیار دارد، تأکید کرد: از ۱۴۵ هزار بشکه تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در روز بیش از ۱۴۰ هزار بشکه آن در استان ایلام تولید می‌شود و ۵ هزار آن مربوط به دو استان کرمانشاه و لرستان است که این وزن تولید و صادرات خود گویای ظرفیت‌های استان ایلام در این حوزه است.

استاندار ایلام ادامه داد: شرکت نفت مناطق مرکزی نسبت به مستقر کردن جایگاه و سمت‌های تعریف شده با حضور مدیران مربوطه در استان، اقدامات لازم را انجام دهد.

بهرام‌نیا اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولات در شرکت نفتی آذر و واگذاری به واحد بهره‌برداری، انتظار می‌رود نیروهای بومی در اولویت قرار گیرند، مگر در مواردی که نیروی تخصصی بومی در استان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه نفت و گاز باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند، افزود: این شرکت‌ها در راستای وظیفه اجتماعی خود در شهرهایی که پروژه‌های خود را اجرا می‌کنند باید به محیط پیرامونی خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد که این از مطالبات به حق مردم است.

استاندار ایلام با بیان اینکه توسعه میادین نفت و گاز استان در دستور کار قرار دارد، گفت: استان ایلام از تمام مزیت‌ها برای تبدیل شدن به پارس غربی برخوردار است و این گفتمان باید عملیاتی شود.

وی در پایان همچنین گفت: با هدف رفع محرومیت زدایی در شهرستان آبدانان و با درنظر گرفتن موضوع تکمیل زنجیره ارزش، طرح میدان نفتی سهند در این شهرستان که از مطالبات مردم بوده در دستور کار است که تا بعد از تایید نهایی با احداث پالایشگاه در این منطقه شاهد توسعه و اشتغالزایی در این منطقه باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات علی رضایی، مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز غرب کشور، محمود نصیری، بعنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا