اجتماعی

اینجا هزاران دختر دهه‌هشتادی میدان‌دار فرهنگ ایرانی اسلامی هستند

اینجا هزاران دختر دهه‌هشتادی میدان‌دار فرهنگ ایرانی اسلامی هستند


به گزارش خبرنگار مهر، اقلیت و اکثیریت یک معضل مطرح شده در بین نوجوانان و جوانانی است که با مسئله حجاب روبرو شده‌اند و دشمن اینگونه القا می‌کند که دختران محجبه به ویژه در بین دهه هشتادی‌ها رو به کاهش است.

در حالی که امروز چهارباغ اصفهان میزبان پنج هزار دختر دهه هشتادی محجبه بود تا به دنیا نشان دهند که در کفه سنگین ترازو همچنان باوقار و متانت در جامعه حضور دارند و میدان را خالی نمی‌کنند. این روز با شب شهادت حضرت رقیه (ع) مصادف شده بود که تداعی کننده اهمیت و جایگاه بانوان و دختران را در اسلام نشان دهد. در واقع اینجا دختران دهه هشتادی میدان دار عرصه فرهنگی هستند و با سلاح ایمان و اعتقاد به دستورات دینی و حفظ حجاب در برابر هجمه ضد انقلاب و دین ایستاده‌اند.

اینجا هزاران دختر دهه‌هشتادی میدان‌دار فرهنگ ایرانی اسلامی هستند

امروز بعداز ظهر اجتماع بزرگ دختران دهه هشتادی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی با سخنرانی سید علی اکبر محسنی و همخوانی سرود «علمدار منم» با مداح اهل بیت سجاد محمدی آغاز شد.

پیشرفت را دختران امروزی متفاوت معنا می‌کنند

در این مراسم حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی با اشاره به دیدگاه‌های مختلف دختران نسبت به جامعه و جایگاه خود، اظهار داشت: پیشرفت را دختران امروزی متفاوت معنا می‌کنند و آیا پیشرفت صرف در مسائل علم امروزی خلاصه می‌شود و تنها با مدرک گرفتن دانشگاهی تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت در درک است نه مدرک، گفت: امروزه حتی بسیاری از نخبگان و افرادی که مدارک بالا دارند حتی در مدیریت زندگی و فهم زندگی جا مانده‌اند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه افزود: تقویت معلومات به ویزه معلومات دینی در بین علما و اهل بیت (ع) اهمیت بسیار داشت که حتی امام سجاد (ع) به زینب کبری می‌گفتند که الحمدالله شما عالمه هستید و اطلاعات دینی مقدم بر اطلاعات روز است.

اینجا هزاران دختر دهه‌هشتادی میدان‌دار فرهنگ ایرانی اسلامی هستند

وی با مثالی عنوان کرد: تابلوهایی در سطح شهر وجود دارد که اگر چراغی پشت آن روشن نباشد آن اطلاعات معلوم نمی‌شود و خوانده نمی‌شود و آن چراغ اطلاعات دینی است.

حجت الاسلام محسنی خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد را می‌شناسید که ظاهر مذهبی داشتند اما به دلیل نبود اطلاعات دینی کافی با یک باد تغییر موضع می‌دهند و قرآن کریم در سوره حضرت ابراهیم می‌فرمایند که خانم‌ها آقایان شما شبیه شجره طیبه باشید که سه ویژگی دارد.

وی در خصوص این ویژگی‌ها گفت: ریشه شجره طیبه عمیق است و زمانی عمیق می‌شود که اطلاعات دینی قوی شود و قرآن را با فهم و درک بخوانم و وجود آدمی با خواندن یک آیه زنده شود.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خاطر نشان کرد: با بیان اینکه دوره آخر الزمان باید بر روی اعتقادات خود و اعضای خانواده وقت‌گذاری کرد، گفت: طوفانی که از سال گذشته نزدیک اربعین ایجاد و با دست فرمان رسانه‌های بیگانه مدیریت شد، علت اصلی آن بی‌توجهی به فرمایشات قرآن است.

محجبه‌ها اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان نیز در خصوص برگزاری چنین رویدادهایی گفت: باید این ذهنیت را تغییر داد که محجبه‌های ما در اکثریت قرار دارند و حتی این موضوع در صدر اسلام هم بوده که باید مقابل چشم دشمن قوی نشان داده شویم.

اینجا هزاران دختر دهه‌هشتادی میدان‌دار فرهنگ ایرانی اسلامی هستند

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: در واقع با نشان دادن چنین همایشی لرزه به تن دشمن می‎‌افتد که واقعیت جامعه ایرانی اسلامی را نشان می‌دهد و این مانورها هرچند یک بار باید برگزار شود که می‌توانیم روی دهه هشتادی‌ها وخانم‌ها و دخترها حساب بازکنیم.

در پایان نیز همخوانی «قیام می‌کنم» با مداح اهل بیت (ع) سجاد محمدی و شور و شعور دخترانی همراه شد و در کنار آن از سفره حضرت رقیه (س) نیز بهره بردند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا