دسته‌بندی نشده

بالا بردن موندگاری میکاپ در تابستون

بالا بردن موندگاری میکاپ در تابستون

بالا بردن موندگاری میکاپ در تابستون:

موندگاری میکاپ یکی از مسائلی هست که برای همه ما اهمیت داره و فرقی نمیکنه شما یه آرایش ساده و روزانه دارین و یا خیلی حرفه ای و تکمیل میکاپ میکنید در هر صورت همه ما دوست داریم که تا آخر روز با همون چهره اولمون بمونیم. حالا موندگاری میکاپ بعضی از تایم ها مثل تابستون که هوا خیلی گرم و گاهی شرجی هست ، هم خیلی سخت تره و هم اهمیت خیلی زیادی داره برای همین خیلی مهم هست که یاد بگیریم چجوری و با چه روشی میکاپ کنیم که موندگاری اون توی تابستون بالا بره. اگر شماهم میخواین بدونید چجوری میشه توی هوای خیلی گرم آرایش تکون نخوره ، تا آخر این مطلب همراه ما باشین.
اول از همه بریم سراغ مراحل کلی میکاپ توی تابستون:

  1. شوینده
  2. آبرسان و مرطوب کننده
  3. ضدآفتاب
  4. پرایمر
  5. کرم پودر
  6. کانسیلر
  7. پودرفیکس
  8. رژگونه و برنزر
  9. ریمل
  10. رژلب
  11. اسپری فیکس

برای اینکه آرایشی تمییز و حرفه ای داشته باشیم این جا 10 مرحله اصلی رو توضیح میدیم، اما میتونید با توجه به نوع پوستتون و یا سلیقه ای که توی میکاپ دارین اون رو کم و زیاد و جا به جا کنید برای مثال میتونید به جای کرم پودر از پنکک استفاده کنید.


آبرسان و مرطوب کننده:

بعد از اینکه پوستتون رو با شوینده مخصوصتون شستید ، باید از یک آبرسان مناسب برای هیدراته کردن پوستتون استفاده کنید. فارغ از هر نوعِ پوستی شما به هیچ عنوان نباید روی پوست خشک شروع به میکاپ کنید و این بر خلاف تصور خیلی ها مخصوصا افرادی که پوست چربی دارند ، باعث میشه موندگاری میکاپتون خیلی کم بشه چرا که پوست برای تامین رطوبتش شروع به ترشح بیش از حد چربی میکنه و در نهایتکرم پودر به دلیلِ چربی بیش از حد پوست به هم میریزه و مونگاری نداره. پس محصولی رو باتوجه به نوع پوستتون انتخاب کنید و قبل از شروع آرایشی اون رو استفاده کنید.


ضدآفتاب:

چجوری موندگاری میکاپ رو در تابستان بالا ببریم

میدونید که برای تضمین سلامتی پوست و جلوگیری از پیری پوست باید از ضدآفتاب استفاده کنید. راستش این مرحله خیلی به موندگاری میکاپتون ربطی نداره و قفط و فقط برای اینه که سلامتی پوستتون که در معرض اشعه خورشید هست،حفظ کنید. اگه پوست چربی دارین، پیشنهاد میکنم از محصولات فلوئیدی استفاده کنید که هم فوق العاده سبک هستند و هم اینکه خیلی سریع جذب پوست میشند. و وقتی قرار هست قبل از میکاپ ضدآفتاب رو بزنید ، مطمئن باشین هیچ رد سفیدی روی پوستتون نمیندازه.


انتخاب پرایمر:

چجوری موندگاری میکاپ رو در تابستان بالا ببریم

پرایمرها اهمیت خیلی زیادی توی کیفیت و موندگاری میکاپ دارند، فقط و فقط باید یاد بگیرید چه نوع محصولی برای شما مناسب هست. اگرهم راجع به پرایمرها اطلاعاتی ندارین میتونید خیلی کامل اون رو در مطلبِ پرایمر چیست و چه کاربردی دارد بخونید و در نهایت ، انتخابتون رو انجام بدید.


کرم پودر:

چجوری موندگاری میکاپ رو در تابستان بالا ببریم

کرم پودرها ، پایه ی اصلی میکاپ هستن و بعد از زیر سازی همه چی به انتخابِ کرم بستگی داره و تاثیر خیلی خیلی زیادی روی زیبایی و کیفیت میکاپ میزاره. توی تابستون تا جایی که میتونید از محصولاتِ ضدآب و ضد تعریق استفاده کنید. باید اون رو طبقِ نوع پوستتون انتخاب کنید. اگر پوست چربی دارین، حتما و حتما ترکیبات کرم پودر رو بخونید و از بدون چربی و روغن بودنش مطمئن بشین. و البته که اگر نیازی به کاور زیاد ندارین، یه کرم پودر سبک رو انتخاب کنید و الکی پوستتون رو سنگین نکنید. میتونید توی مقاله با توجه به نوع پوستمون چه کرم پودری انتخاب کنیم؟ متوجه بشین که چه محصولی مناسب برای شماست.


کانسیلر:

انتخاب کانسیلر یکی از راحت ترین مراحل در میکاپ هست. کافیه کانسیلری رو انتخاب کنید که خیلی سنگین نباشه و زیر چشمتون رو خط نندازه. درست مثل کانسیلر هایی از برند نارس، تارت، ایوسن لورن، هدی بیوتی و… میتونید بهترین برندها رو در مای سفورا ببینید.


رژگونه و برنزر:

چجوری موندگاری میکاپ رو در تابستان بالا ببریم

توی میکاپتون حتما از برنزر استفاده کنید، چهرتون رو خیلی شاداب نشون میده مخصوصا توی فصل تابستون. البته که حواستون باشه با برنزر کانتور نکنید، چرا که کانتور یعنی سایه ایجاد کردن روی پوست برای زاویه سازی و با رنگ های که تناژ سردی دارند انجام میشه ولی برنزر ها تناژ های گرمی دارن و نمیشه با اون ها کانتور کرد.
برای رژگونه هم میتونید از مدل های مایع که هم خیلی ترند شدن و پرطرفدارند استفاده کنید این مدل از رژگونه ها خیلی طبیعی تر روی پوست قرار یگیرند و نسبت به رژگونه های پودری پوست رو سنگین نمیکنند.


پودرفیکس:

پودرفیکس

خب وقتی تمام محصولاتِ کرمی و مایعتون رو استفاده کردید باید و باید از پودرفیکس استفاده کنید. اما حواستون باشه که مقداری کمی از محصول رو روی پوستتون بزنید،استفاده از پودر به مقدار زیاد فقط باعث میشه که پوستتون سنگین و میکاپتون کیکی بشه. پس توی نقاطی که نیاز هست مثل کانسیلر، پیشونی و بینی و یا هرجایی میدونید پوستتون چرب میشه و یا خط میوفته مقدار کمی از پودرفیکستون رو بزنید و فید کنید. این کار باعث میشه موندگاری میکاپتون خیلی خیلی بالا بره.


ریمل:

چجوری موندگاری میکاپ رو در تابستان بالا ببریم

برای انتخاب ریملتون، جدای از اینکه مژه هاتون نیاز به حجم دهی داره یا باید بلند و لیفت بشه، دنبال این ویژگی باشید که این محصول به هیچ عنوان ریزش نداره و یا محصولی ضدآب هست.
میدونیم که توی تابستون ممکن پوستمون عرق کنه و این تعریق از پوست پلک مستثنی نیست. پس نمیخوایم آخر روز وقتی خودمون رو تو آینه نگاه میکنیم، ببینیم شبیه راکون شدیم و دور چشممون حسابی سیاهه!
این موضوع برای خط چشم ها هم صدق میکنه، تا جایی که میتونید یه محصول ضدآب بخرید که مطمئن باشین نه تنها تکون نمیخوره، ریزش نداره ، اگه اتفاقی آب یا دستتون بهش خورد قرار نیست تا گونه پایین بیاد و همه چی بهم بریزه.


رژلب:

چجوری موندگاری میکاپ رو در تابستان بالا ببریم

برای لب، میتونید انواع محصولات رو استفاده کنید اما برای اینکه دوامِ بیتشری داشته باشه به شما پیشنهاد میکنیم از تینت لب ها استفاده کنید. تنیت ها نه تنها به لب یه رنگ طبیعی و فوق العاده قشنگی رو میدن، بلکه به هیچ عنوان تکون نمیخورن و پاک نمیشن . اگر هم لبای خشکی دارید میتونید قبل یا حتی بعدش از بالم لب استفاده کنید.


اسپری فیکس :

چجوری موندگاری میکاپ رو در تابستان بالا ببریم

باید و باید از اسپری فیکس استفاده کنید. اسپری فیکس باعث میشه هم میکاپتون فیکس بشه و ماندگاری زیادی بگیره و هم اینکه از ماسیده و کیکی شدن آرایش به شدت جلوگیری میکنه . در واقع اسپری ها، تمام محصولاتی که استفاده کردید رو به خورد هم میدن و پوست رو از حالت پودری بیرون میارن و ظاهری طبیعی و شیک به پوست میدن.


دیدین که برای بالا بردن موندگاری میکاپ فقط و فقط باید حواستون باشه که از چه محصولی استفاده میکنید. کیفیت محصولات اهمیت خیلی زیادی دارن و در کنارش این که بدونید کدوم محصول برای پوست شما مناسبه. برای این که بهترین و به روزترین محصولات آشنا بشین کافیه وارد سایت مای سفورا بشین و در کنار آشنایی با محصولات، با خیالی راحت خریدتون رو انجام بدید و اگه نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید میتونید با مشاورین سایت در تماس باشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا