ورزشی

برنامه ویژه و متفاوت فیفا برای جام جهانی ۲۰۳۰

برنامه ویژه و متفاوت فیفا برای جام جهانی ۲۰۳۰



به گزارش خبرنگار مهر، فیفا پس از رایزنی گسترده با همه کنفدراسیون‌ها و با توجه به اهمیت جشن صدمین سالگرد جام جهانی فوتبال، تصمیمات کلیدی را در رابطه با مناقصه و میزبانی صدمین سالگرد جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۰ در جلسه خود که توسط برگزار شد اتخاذ کرد.

در سال ۲۰۳۰، جام جهانی فیفا سه قاره و شش کشور را متحد خواهد کرد و از تمام جهان دعوت می‌کند تا در جشن بازی زیبا، صدمین سالگرد و خود جام جهانی فوتبال شرکت کنند. فیفا به اتفاق آرا موافقت کرد که تنها نامزدی، پیشنهاد ترکیبی مراکش، پرتغال و اسپانیا خواهد بود که میزبان رویداد در سال ۲۰۳۰ خواهد بود و به طور خودکار از تخصیص جایگاه موجود مشروط به تکمیل فرآیند موفقیت آمیز مناقصه انجام شده توسط فیفا و تصمیم کنگره فیفا در سال ۲۰۲۴ خواهند بود.

علاوه بر این، با در نظر گرفتن بافت تاریخی اولین دوره جام جهانی فوتبال، شورای فیفا به اتفاق آرا با میزبانی مراسم جشن صد سالگی در مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه، موافقت کرد، جایی که برای اولین بار در تاریخ برگزار شد. جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۳۰ و همچنین سه بازی جام جهانی به ترتیب در اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه برگزار شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا