استان ها

برگزاری برنامه «از لسان امام تا دقایقی با یاد امام راحل» در خمین

برگزاری برنامه «از لسان امام تا دقایقی با یاد امام راحل» در خمین



مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته فرهنگی شهرستان خمین به همین مناسبت‌ها نامگذاری شده و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز برنامه‌هایی در این هفته تدارک دیده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: بیان گفتارها و دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) در موارد شخصیت حضرت صدیقه کبری (س)، مردم مظلوم فلسطین و فرماندهان پاسدار شهید از برنامه‌هایی است که با عنوان «دقایقی با یاد امام خمینی (ره)» در هفته فرهنگی خمین توسط ائمه جماعات در مساجد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح هر مسجد یک ختم قرآن کریم در ۷۰ مسجد که دارای کانون فرهنگی هنری هستند و کرسی تلاوت در مساجد با حضور قاریان قرآن کریم شهرستان خمین در این هفته اجرا و ثواب آن تقدیم به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره) می‌شود.

انقانی از برگزاری مسابقه فرهنگی با عنوان «از لسان امام» ویژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال خبر داد و گفت: در این مسابقه فرد شرکت کننده یکی از اشعار دیوان امام (ره) را قرائت و تصویر و صدای خود را ضبط و به آدرس مجازی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ارسال می‌کند؛ در پایان از برگزیدگان آن با اهدای جوایزی تقدیر به عمل می‌آید.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد» اشاره کرد و افزود: این ستاد برشی از کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد» مربوط به زندگینامه حضرت امام خمینی (ره) را چاپ و به صورت جزوه طراحی و برای برگزاری مسابقه در هفته فرهنگی خمین بین اعضای کانون‌های مساجد شهرستان خمین توزیع می‌کند.

وی اظهار کرد: این مسابقه در پایان هفته فرهنگی خمین به صورت آنلاین برگزار می‌شود و شرکت کنندگان با ورود به لینک مخصوص مسابقه می‌توانند به سوالات آن پاسخ دهند.

انقانی ادامه داد: نادر ابراهیمی نویسنده کتاب سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد، ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) را در قالب داستان بلندی بررسی می‌کند.

گفتنی است، هفته فرهنگی خمین با عنوان “برآستان آفتاب” از ۱۲ تا ۱۸ دی ماه جاری در بیت تاریخی امام خمینی (ره) با محوریت مقاومت و غزه برگزار شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا