استان ها

بزرگترین شرف برای بشریت انتظار فرج است

بزرگترین شرف برای بشریت انتظار فرج است



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی صبح یکشنبه در نشست «طلایه داران انقلاب اسلامی ایران» با محوریت مشارکت حداکثری، تجلی اراده ملی در بستر تمدن نوین اسلامی در شهرستان خلخال اظهار کرد: مشارکت حداکثری و حضور پرشور در پای صندوق رای ضامن امنیت، اقتدار و آینده کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مردم شان بالایی در جامعه دارند و نباید فقط به خاطر رای گرفتن به مردم اهمیت داد اگر چنین باشد جفای بزرگی به ملت به شمار می آید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضور گسترده، مشارکت حداکثری و پرشور در پای صندوق رای ضامن امنیت، اقتدار و آینده کشور است و ما همگان با این حضور گسترده دندان طمع دشمن را از هجمه به کشور از بیخ و بن خواهیم کشید.

آیت الله عاملی انتخاب رهبر برای یک کشور را حسنه بزرگ برای آن جامعه برشمرد گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری با تعیین و انتخاب آگاهانه مردم وظیفه انتخاب رهبر و نظارت بر ایفای مسئولیت از سوی رهبر را برعهده دارند این امر حساسیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نشان می دهد.

وی اقامه نماز را اولین حسابرسی در آخرت عنوان کرد و گفت: توجه و نوع نگرش به دنیا و توجه به مبدا و معاد، از اموری است که بعد از پذیرفتن نماز مورد حسابرسی قرار می گیرد که در ادامه یمان به امامت مورد اهمیت بیان شده است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: مردم باید با توجه به اهمیت انتخاب رهبری در اسلام در قالب تعیین امام و مقتدای شایسته برای جامعه، انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بیش از پیش جدی گرفته و با حضور پرشور خود در انتخابات یازدهم اسفند دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادا کنند.

آیت الله عاملی از تدوین دانشنامه خلخال، کوثر و هشچین توسط بنیاد دایره المعارف اردبیل خبر داد و گفت: دانشنامه خلخال، کوثر و هشجین حاوی پیشینه تاریخی این منطقه آماده چاپ است و بنده به دقت این دانشنامه را مطالعه و مورد بررسی قرار دادم که در چند روز آتی چاپ و در اختیار مردم فهیم و دانش پرور خلخال قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مردم پشتوانه اصلی نظام هستند، افزود: اگر کاری کنیم که برخی افراد باورها و امید مردم را مورد هجمه قرار داده و بین مردم و نظام فاصله بیاندازند ضرر بزرگی خواهیم کرد.

امام جمعه اردبیل عقلانیت را عنصر اصلی در درایت مردم و نعمت بزرگ از سوی خداوند به بشریت برشمرد و تصریح کرد: خداوند تعیین حاکم در جامعه را برعهده مردم گذاشته و این عنایت بزرگی برای مردم است که باید به درستی در این راه جدیت داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت لیاقت داشتن افراد در هر مسند و مقامی اظهار کرد: اگر استاندار، فرماندار، نماینده ولی فقیه، مسئول یا هر مدیری لایق نباشد باید کنار گذاشت چرا که اصلح ترین فرد باید در مقام مسئولیت جامعه باشد و در این میان مدیریت منابع انسانی باید انجام شود.

امام جمعه اردبیل بزرگترین شرف برای بشریت را ارتباط داشتن با امام مهدی دانست و افزود: شیعه جلیقه ای دارد که محافظتش می کند به نام ولایت یک طرف مهدویت و یک طرف علی (ع) اول و آخرش عدالت و قسط است.

عاملی خاطرنشان کرد: پیامبراکرم (ص) قرآن، عترت و اهل بیت (ع) را در بین ما به امانت گذاشته و همگان باید نهضت امام زمان (عج) را با عمل به این دو امانت الهی ادامه دهیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا