استان ها

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا نیمه شهریور تا نیمه مهر ماه است

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا نیمه شهریور تا نیمه مهر ماه است



سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری واگیردار ویروسی است که باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می‌شود.

وی افزود: مهمترین راه انتقال ویروس آنفلوانزا در محیط‌های بسته از طریق هوا بوده و از آنجا که ویروس ممکن است ساعت‌ها در شرایط سرد و رطوبت کم در محیط زنده بماند انتقال ویروس از طریق ترشحات آلوده نیز می‌تواند صورت گیرد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ️دوره پنهان بیماری بین یک تا ۳ روز است و علائم بیماری به صورت ناگهانی و بدون پیش درآمد آغاز می‌شود و علائم بیماری شامل تب، درد عضلانی، سردرد، خستگی، گلودرد، سرفه خشک و گاهاً عطسه و التهاب بینی است.

شاه آبادی بیان کرد: ️یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلاء به بیماری تزریق واکسن است و بهترین زمان تزریق واکسن نیمه شهریور تا نیمه مهر بوده و تزریق واکسن به افراد در معرض خطر مانند سالمندان، ساکنین آسایشگاه‌ها، بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن، زنان باردار، کودکان و نوجوانانی که تحت درمان طولانی مدت با آسپرین هستند و کادر بهداشت و درمان که در معرض تماس بیشتری هستند توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها و فاصله گرفتن از افرادی که دارای علائم شبیه سرماخوردگی هستند نیز از سایر راه‌های پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا