اقتصادی

به بار نشستن ۶۵ درصد از خوشه های برنج در شالیزارهای شفت

به بار نشستن ۶۵ درصد از خوشه های برنج در شالیزارهای شفت



مهدی نقدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خوشه زنی مزارع این شهرستان اظهار کرد: ۶۵ درصد از خوشه‌های برنج در شالیزارهای شفت به بار نشسته است.

وی با بیان اینکه نشاء برنج بر اساس تقویم زراعی در اوایل ماه اردیبهشت انجام شده است، افزود: نخستین برداشت رسمی برنج در شالیزارهای شفت از نیمه اول مرداد آغاز می‌شود.

نقدی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در شهرستان شفت اضافه کرد: بارندگی‌های اخیر در این شهرستان توانسته بخشی از مشکلات مربوط به کم آبی در برخی از شالیزارهای شهرستان را مرتفع کند.

فرماندار شفت با بیان اینکه امسال ۱۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به روش مکانیزه و مابقی به شیوه سنتی کشت شد، ادامه داد: کاشت و برداشت مکانیزه شالیزارها در سال‌های اخیر با استقبال خوب کشاورزان شفتی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شالیکاران ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری را به روش مکانیزه برداشت کردند، افزود: سرعت عملیات برداشت و کاهش هزینه تولید از جمله مزایای استفاده از روش مکانیزه در برداشت برنج است.

نقدی با تاکید بر اینکه شفت رتبه ششم از لحاظ سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: این شهرستان از تولید کننده‌های ارقام بومی و با کیفیت برنج در استان به شمار می‌رود که دارای ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری است.

فرماندار شفت تصریح کرد: رقم‌های کیفی هاشمی، علی کاظمی و صدری بیش از ۸۵ درصد محصول برنج کشاورزان شفتی را به خود اختصاص داده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا