اقتصادی

تامین آب ایذه از سد کارون۳ تسریع می یابد

تامین آب ایذه از سد کارون۳ تسریع می یابد



به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در جمع باشکوه مردم ایذه اظهار کرد:

از اینکه در جمع باصفا، صمیمی و ارزشمند مردم ایذه قرار دارم بسیار خرسند هستم. برای بنده و همکارانم که در این جمع با شکوه و با محبت شما مردم هستیم توفیق است، این همه ابراز محبت شما حتماً به اعتبار آن است که بنده به عنوان طلبه خدمتگزارارادتمند به مردم و ولایت هستم.

رئیس جمهور بیان کرد: تاریخ این سرزمین همه نشانه‌هایی از رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت مردم لر، ایل بختیاری و نشان دهنده آن است که مردم این سامان همواره ارزش‌های الهی و ارزش‌های این ملت را حفظ کرده اند.

وی با بیان اینکه تاریخ ایل بختیاری و تاریخ این خطه، گواه بر این است که مردم این سرزمین در مقابل زیاده طلبی‌ها ایستادگی کرده اند، تصریح کرد: مقاومت مردم و ایل بختیاری در زمان قاجاریه، در دوران ستم شاهی پهلوی نشان داد که آنها مردمی علاقمند به دین، ارزش‌ها و انقلاب کشور هستند و همواره تاریخ گواه بر این بوده که غیرت در این مردم موج می‌زند.

رئیس جمهور گفت: حضور لرها و بختیاری‌های عزیز در دفاع مقدس حضور بسیار روشن است. ۳۳۰ شهدای عالی قدر این سرزمین، جانبازان و سرداران سرافراز این خطه همه گواه بر این است که مردم عزیز بختیاری چگونه ایستادگی و مقاومت کردند، سلحشوری، غیرت مندی، مقاومت و رشادت از خودشان نشان دادند و به جای گذاشتند لذا تاریخ ایل بختیاری و تاریخ این کشور گواه بر این است که آنچه امام فرمود عشایر ذخایر هستند و آنچه رهبری فرزانه انقلاب در مورد شما مردم فرمود که اینها جواهر و ذخایر ارزشمند انسانی هستند که همواره پشتوانه انقلاب اسلامی بودید و در عرصه‌های مختلفی دوستان را امیدوار کردید و دشمنان را ناکام گذاشتید.

آقای رئیسی ادامه داد: در ایذه ما شاهد بودیم که در مقاطع مختلفی دشمن قصد توطئه و فتنه گری داشت امام مردم هوشیار، با بصیرت، ولایی و دوست دار انقلاب اسلامی دشمن را ناکام گذاشتند.

وی افزود: بنده به مردم شهرهای ایذه، باغملک، صیدون، میداوود، دهدز و همه مردمی که در این منطقه بزرگ بختیاری نشین هستند و به همه عزیزانی که با خیل عظیم جمعیت چه در درون این مکان مقدس و چه بیرون هستید ادای احترام می‌کنم.

تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه

رئیس جمهوربا اشاره به مشکلات تأمین آب شرب و کشاورزی برای مردم منطقه اظهار کرد: انتقال آب از سد کارون۳ به شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز و … تسریع می‌یابد و وزیر نیرو همراه من است در این سفر تا این مسئله را تسریع دهد.

وی افزود: طرح انتقال آب به ایذه و باغملک به عنوان یک ضرورت با اولویت حتماً مورد تاکید است و توجه خواهد بود و همه موانع آن مترفع می‌شود تا آب به سرعت به مردم منطقه برسد.

رئیسی به مسئله بیکاری در ایذه اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه و ایل بختیاری از دیر باز در بحث کشاورزی و دامداری فعال بوده‌اند و دولت برای رفع مشکل بیکاری مصمم است که از توسعه کشاورزی و دامداری حمایت کند و این مشاغل را تقویت کند.

ادامه دارد…

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا