اجتماعیگزارش تولیدی

تجلیل از مادران شهدا، تجلیل از فرهنگ ایثار و مقاومت است

مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تجلیل از مادران شهدا را تجلیل از فرهنگ ایثار و مقاومت عنوان کرد و دعای آنها را ضامن انقلاب اسلامی دانست.

مجید حسینی فر با حضور در منزل شهید جاویدالاثر عبدالمحمد طاهریان گفت: حضرت ام‌البنین(س) نگاه ولایتمدار و تفکر حسینی را قطره‌قطره در کام فرزندانش نشاند و فرزندان خود را راهی جبهه حق علیه باطل کرد.

وی با اشاره به اینکه آن حضرت در زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا نقش بسزایی داشت، افزود: حضرت ام البنین(س) هر چند که در روز عاشورا و در کربلا حضور نداشته است، اما تربیت و همراهی چهار فرزندش با امام زمان خود نشان از نقش برجسته این بانوی دلیر دارد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ٩ در بخش دیگری از سخنان خود به الگوگیری مادران و همسران شهدا از حضرت ام‌البنین(س) و نقش ارزشمند آنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افرود: خانواده‌های معظم شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا دین خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا کردند و امروز وظیفه تمام آحاد جامعه است که از این سمبل‌ها و تندیس‌های ایثار و مقاومت تجلیل کنند، بنابراین تا زمانی که جان در نفس داریم باید با تکریم شایسته خانواده معظم شهدا دین خود را به شهدا ادا کنیم.

حسینی فر با اشاره به جایگاه والای خانواده معظم شهدا، مادران و همسران گرانقدر شهدا را اسوه های صبر و ایمان و گنجینه هایی گرانبها دانست و تصریح کرد: عزت و امنیت میهن عزیزمان و هر آنچه در نظام اسلامی داریم از برکت خون شهداست.

شهید عبدالمحمد طاهریان متولد اول فروردین سال 1339 است و در سمت هایی همچون مربی پرورشی مدرسه شهید نامجو و کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش منطقه9 مشغول به خدمت بوده و در سال 1362، در عملیات خیبر و در منطقه عملیاتی طلائیه به درجه رفیع مفقودالاثری نائل شد.

بنابر گفته های خانواده شهید، گمنام شهید شدن و بی مزار ماندن، بزرگترین آرزوی شهید طاهریان بوده است و از همین رو خانواده شهید طاهریان هیچ وقت به درخواست بنیاد شهید جهت انجام آزمایش DNA پاسخ مثبت ندادند تا فرزند شهیدشان به آرزوی خود رسیده باشد و همیشه گمنام بماند و اینگونه شهید طاهریان همچون شهیده اهل بیت، حضرت فاطمه زهرا(س) گمنام و بی مزار ماند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا