استان ها

تخلیه همزمان ۹ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام

تخلیه همزمان ۹ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام



ابوطالب گرایلو در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: ورود بخشی از این محمولات توسط شرکت‌های بخش خصوصی و بخش دیگر آن نیز توسط بخش دولتی به منظور کنترل شرایط و تأمین نیاز بازار انجام شده است.

گرایلو در ادامه به پروژه‌محور کردن نحوه مدیریت تخلیه کشتی‌ها اشاره کرده و گفت: این موضوع تأثیر مهمی در ارتقا بهره‌وری، بهبود فرآیند عملیاتی و کاهش زمان حمل دارد.

وی در ادامه افزود: میزان کالای وارد شده شامل گندم در قالب ۲ فروند کشتی، ذرت در قالب سه فروند کشتی، کنجاله سویا در قالب ۲ فروند کشتی، یک فروند حامل دانه روغنی سویا و یک کشتی تانکر حامل روغن خوراکی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح مزیت‌های این بندر بزرگ تجاری کشور بیان کرد: دسترسی سریع مراکز صنعتی و جمعیتی کشور به بندر امام خمینی (ره) به واسطه فاصله نزدیک و همچنین برخورداری از راه‌های مواصلاتی مناسب (جاده‌ای و ریلی) از جمله مزایای این بندر بزرگ تجاری به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری غلات و کالاهای اساسی کشور برای صاحبان کالا و بازرگانان است.

گرایلو گفت: با پهلوگیری این تعداد کشتی در اسکله‌های غلات بندر امام خمینی (ره)، مجموع کشتی‌های حامل کالاهای اساسی پهلوگرفته در این بندر به ۱۰۶ فروند کشتی به ظرفیت ۶ میلیون و ۳۷۹ هزار تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی شامل گندم، شکرخام، روغن نباتی، سویا، ذرت و نهاده‌های دامی و کشاورزی بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد این بندر شده و به‌وسیله حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به استان‌های مختلف کشور منتقل شده است.

گرایلو، جلب رضایت مشتریان و وفادار کردن آنان به بهره‌گیری از خدمات مطلوب زیرساختی و روساختی، ارتقا سطح ایمنی، بهبود زمان سرویس تایم در فرآیندهای پهلودهی، تخلیه و بارگیری و هم چنین افزایش سطح بهره‌وری را از مهم‌ترین سیاست‌ها و اهداف کلان این مجتمع بزرگ بندری عنوان کرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا