اقتصادی

تزریق شکر تولید داخل به زودی انجام می‌شود/توزیع با قیمت مصوب

تزریق شکر تولید داخل به زودی انجام می‌شود/توزیع با قیمت مصوب



به گزارش خبرنگار مهر، در نیمه نخست سال قیمت شکر دارای نوسان بوده و از ۲۳ هزار تومان ابتدای سال به ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان رسید. در مقطعی از اردیبهشت به مدت کوتاهی شکر در بازار کمیاب شد. در حال حاضر شکر در بسته‌های یک کیلویی و در برخی فروشگاه‌ها ۳ کیلویی در حال توزیع است. در آخرین رصد بازار کالاهای اساسی هر کیلو شکر بدون بسته بندی (فله) ۲۸ هزار تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود و هر کیلو شکر بسته بندی شده بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

مصرف سالانه شکر هر ایرانی به طور میانگین ۲۴ کیلو گرم بوده و در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید و باقی وارداتی است. نیاز سالانه ایران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برآورد می‌شود که در این راستا مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان تولید شکر عنوان کرده بود، سال گذشته شکر استحصال شده از چغندر قند و نیشکر تولیدی داخل یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن بود امسال هم با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی پیش بینی می‌شود حداقل به این عدد برسیم.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، بهمن دانایی، دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران هم درباره توزیع شکر در بازار گفت: کارخانجات قند از دهم شهریور چغندر قند را تحویل گرفته و کار خود را آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر ۱۲ کارخانه مشغول به کار هستند و تا هفته آینده ۲۰ کارخانه دیگر آغاز به کار خواهند کرد و از دهه دوم مهر با ورود نیشکر به کارخانجات، تولید شکر افزایش خواهد یافت.

دانایی پیش بینی کرد، در ۶ ماه دوم سال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران تاکید کرد: در نیمه دوم سال هیچ گونه کمبودی در تنظیم بازار و تأمین شکر نخواهیم داشت و تا چند روز آینده قیمت شکر به قیمت مصوب باز می‌گردد.

وی افزود: ۲۹ کارخانه چغندر در سراسر کشور فعال است که تا هفته آینده فعالیت خود را به صورت کامل آغاز می‌کنند و ۹ کارخانه نیشکر هم از هفته دوم مهر شروع به کار خواهند کرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا