اجتماعی

تشییع باشکوه شهید مدافع امنیت در ایذه / مردم خواستار برخورد شدند


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: با حضور جمعی از مسئولان، خانواده شاهد، ایثارگران، عشایر غیور و قشرهای مختلف مردم، پیکر مطهر سرگرد شهید محمد قنبری از مدافعان امنیت در شهرستان ایذه تشییع شد.

شهید قنبری که اهل شهرستان صیدون است و در شهرستان ایذه شهید شد با حضور باشکوه مردم شهرهای ایذه، باغملک و ایذه تشییع شد تا عصر امروز در زادگاهش به خاک سپرده شود.

عصر امروز پیکر پاک شهید مدافع امنیت، سرگرد قنبری با حضور قشرهای مختلف مردم در روستای چلسرخ شهرستان صیدون تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

مردم شهرهای مختلف خوزستان به‌خصوص شهرستان‌های صیدون، ایذه، باغملک و دزپارت و همچنین اقوام مختلف به‌خصوص بختیاری‌ها حضور باشکوه در مراسم وداع با این شهید امنیت داشتند و پای به پای مردم و خانواده این شهید به عزاداری پرداختند.

عصر روز یکشنبه هم‌زمان با فراخوان معاندین برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد مرحوم «کیان پیر فلک» نیروهای انتظامی شهرستان ایذه با اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی در شهرستان اقدامات لازم را انجام دادند.

در یکی از ایستگاه‌های تأمین امنیت عمومی یک نفر با هویت معلوم و از بستگان مادر کیان پیرفلک با خودروی سواری تیبا به‌صورت عمدی حمله و در این اقدام وحشیانه سروان «محمد قنبری» بر اثر برخورد تعمدی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تشییع باشکوه شهید مدافع امنیت در ایذه / مردم خواستار برخورد شدند

شهید محمد قنبری ساکن شهرستان صیدون دارای پنج فرزند است که اکنون آنها بابت مراسمی که آش آن را رسانه‌های معاند با همدستی برخی مزدوران داخلی تهیه کرده بودند، یتیم شدند.

با اقدام به‌موقع کارکنان مستقر در صحنه فرد مهاجم بر اثر اصابت تیر مجروح و پس از انتقال به بیمارستان فوت شده است.

گریه‌های بی‌امان فرزندان شهید

یکی از نکات تأثربرانگیز این مراسم همانند مراسمی که روز گذشته در اهواز برای این شهید برگزار شد، گریه‌های بی‌امان دختران شهید قنبری بود که ناراحتی و اشک شرکت‌کنندگان را به همراه داشت. چهار دختر شهید قنبری در فراغ پدرشان مویه‌کنان، عزاداری کردند.

تشییع باشکوه شهید مدافع امنیت در ایذه / مردم خواستار برخورد شدند

مادر شهید قنبری هم با مویه‌های خود به زبان بختیاری در غم از دست دادن فرزند شهیدش عزاداری کرد ولی در کنار آن به شهادت فرزندش نیز افتخار می‌کرد و او را فدایی اسلام و رهبری می‌دانست.

لزوم برخورد با هنجارشکنان

شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهید قنبری خواستار برخورد قاطع دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی با عوامل ایجاد این ناامنی که منجر به شهادت شهید قنبری شد، شدند.

صادق لجمی یک دانشجوی حاضر در مراسم تشییع شهید قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: واقعاً مماشت با افرادی که امنیت کشور را فدای خواسته‌های نامعقول و نامشروع خود کرده‌اند، باید پایان یابد.

وی افزود: این افراد باید بدانند اگر فردی را از دست داده‌اند، این مسئله متوجه نظام نیست و نباید با همراهی رسانه‌های معاند، امنیت شهرهای کشور را خدشه‌دار کنند.

تشییع باشکوه شهید مدافع امنیت در ایذه / مردم خواستار برخورد شدند

عباس بیگی دیگر فرد شرکت‌کننده در مراسم نیز بیان کرد: چه کسی پاسخگوی خون این شهید و داغ فرزندان یتیم شده‌اش است؟ این‌هایی که این بلوا و آشوب را ایجاد کرده‌اند اکنون چه پاسخی نزد درگاه خداوند دارند؟

وی افزود: از مسئولان امنیتی و انتظامی درخواست داریم با اشد مجازات با افرادی که زمینه‌ساز ایجاد این ناامنی شدند، برخورد قاطعانه کنند تا دیگر کسی هوس ناامن کردن شهرهای ما را نداشته باشد.

برخورد با متخلفان

معاون امنیتی استانداری خوزستان نیز در این مراسم گفت: عزم شورای تأمین و دستگاه‌های قضایی و امنیتی این است که متخلفان را در این شهر به سزای کارشان برسانند.

ولی‌الله حیاتی در مراسم تشییع پیکر شهید راه امنیت محمد قنبری با تسلیت و تبریک شهادت این نیروی ارزشمند به خانواده وی، مردم و مسئولان اظهار کرد: حضور باشکوه مردم در این مراسم سه پیام بزرگ را به جهان مخابره کرد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان افزود: اولین پیام مردم ایذه به معاندان و منافقان بود؛ شما مردم ایذه اعلام کردید این منطقه سرزمین یلان و جوانمردانی است که برای دفاع از کیان و انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند، ایذه خاستگاه سرداران بزرگی همچون مرادی‌ها و لجم اورک ها، انقلاب و جوانمردی است.

تشییع باشکوه شهید مدافع امنیت در ایذه / مردم خواستار برخورد شدند

وی گفت: مردم بختیاری به تعبیر مقام معظم رهبری با صداقت‌ترین و باوفاترین قوم به اسلام و انقلاب است. پیام دوم این حضور اقتدار و امنیت بود.

دبیر شورای تأمین استان خوزستان عنوان کرد: به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و کسانی که با استوری‌های کذایی در فضای مجازی جوانان را اغفال می‌کنند هشدار می‌دهم، دوران بزن در رو در ایذه تمام شده است و عزم شورای تأمین، دستگاه‌های قضایی و امنیتی این است که مسببان و محرکان و نفوذکنندگان در این شهرستان را به سزای کارشان برسانند.

حیاتی اظهار کرد: پیام سوم حضور مردم در مراسم تشییع شهید قنبری این است که دشمنان بدانند خوزستان مظهر وحدت اقوام و زندگی مسالمت‌آمیز است.

وی افزود: ایذه خاستگاه وحدت و همدلی است و با برگزاری این مراسم تشییع با حضور پرشور مردم، وحدت اقوام در این منطقه بیش از پیش مستحکم شد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان خطاب به مردم ایذه گفت: انقلاب اسلامی حاصل خون فرزندان و دسترنج شما بود، انقلابی که شما پدیدآورنده آن بودید در معرض جنگ تمام‌عیار ترکیبی و اقتصادی است و برای نگه‌داشتن این انقلاب باید بیش از گذشته جان‌فشانی کنیم.

وی تأکید کرد: امروز باید در همه جنبه‌های فرهنگی، نرم‌افزاری و اقتصادی همان کاری را کنیم که سرداران ایذه در جنگ تحمیلی علیه دشمن انجام دادند و امروز باید گوش به فرمان و سرباز ولایت و رهبری باشیم تا از این گردنه سخت تاریخی باافتخار گذر کنیم.

نیروی انتظامی برخورد می‌کند

همچنین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: نیروی انتظامی با برهم زنندگان نظم و امنیت در جامعه و کشور به‌شدت برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید محمود میر فیضی در حاشیه تشییع پیکر مطهر شهید محمد قنبری در شهرستان ایذه اظهار کرد: نیروی انتظامی حاضر است شهید بدهد تا مردم ایران در امنیت و آسایش باشند و گزندی به زندگی آنها وارد نشود.

وی افزود: نیروی انتظامی با افرادی که قصد ایجاد ناامنی و بر هم زدن نظم در جامعه را دارند به‌شدت برخورد می‌کرد و با کسی در این زمینه مماشات ندارد.

تشییع باشکوه شهید مدافع امنیت در ایذه / مردم خواستار برخورد شدند

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: هنجارشکنان بدانند که خط قرمز پلیس به‌عنوان نماینده مردم استان، مقابله با ناامنی است و کسانی که قصد خدشه‌دار کردن زندگی و آسایش مردم را دارند با سرپنجه‌های قدرت مجموعه نیروی انتظامی استان مواجه می‌شوند.

قوه قضائیه مماشات نکند

از سوی دیگر نماینده ولی‌فقیه در خوزستان اعلام کرد: مسئولان قضائی در برخورد با بانیان و تحریک‌کنندگان حادثه تروریستی ایذه هیچ مماشاتی به خرج ندهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در پیام خود به مناسبت شهادت محمد قنبری، شهید مدافع امنیت در حادثه تروریستی ایذه نوشت: شهادت مردان خدا پاداش زندگی مجاهدانه و مخلصانه این شهید برای اسلام و وطن است.

وی در پیام خود افزوده است: نگاه‌های زمینی شهادت را در قالب اتفاق و حادثه می‌بیند ولی روشن‌ضمیران نیک می‌دانند که تقدیر الهی بر مرگ سرخ مردان خدا رقم خورده است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در این پیام آورده است: اینجانب شهادت سرباز فداکار اسلام و میهن، شهید محمد قنبری را به خانواده محترم و داغدار ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

تشییع باشکوه شهید مدافع امنیت در ایذه / مردم خواستار برخورد شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مردم حاضر در مراسم تشییع شهید قنبری حجت را تمام کرده‌اند، آنها یک‌صدا خواستار برخورد با عوامل ایجاد این ناامنی در این ایذه شده‌اند و اعلام کردند مسئولان نباید اجازه دهند، عده‌ای با غرور و تکبر و بازی در زمین معاندان و اسلام‌ستیزان، امنیت این شهر را برهم بزنند.

ماجرای فوت کیان پیرفلک چه بود؟

شامگاه ۲۵ آبان سال قبل بود که در یک حمله تروریستی در شهرستان ایذه، هفت نفر از جمله یک نوجوان ۱۰ ساله به نام «کیان پیر فلک» به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

پس از این حادثه و انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی، سرانجام در ٢٩ آذر ۱۴۰۱ در اقدام عملیاتی مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فراجا تعداد چهار نفر از عوامل دخیل در حادثه از جمله ۲ نفر از عناصر اصلی مسلح این اغتشاشات مورد ضربه قرار گرفتند که در این درگیری مسلحانه ۲ نفر از متهمان دستگیر و ۲ نفر نیز کشته شدند.

رسانه‌های معاند از همان لحظه نخست تمرکز خود را روی «کیان پیر فلک» قرار دادند و با استفاده از نام این کودک معصوم و همراهی مادر کیان پیر فلک با معاندان، زمینه چند تجمع و … را فراهم کردند تا بتوانند شرایط شهرستان ایذه را به سود خواسته‌های ضد انسانی خویش دستخوش ناامنی کنند ولی مردم ایذه که از شرایط بروز این حادثه آگاه بودند، هیچ‌گاه با اغتشاشگران همراهی نکردند.

تا اینکه به مناسبت سالروز تولد کیان پیر فلک، رسانه‌های معاند نسبت به انتشار فراخوان تجمع در محل آرامگاه وی در روستای پرچستان ایذه اقدام و عده‌ای در این مکان تجمع کردند که در نهایت این مسئله باعث شهادت یک مامور نیروی انتظامی و مجروح شدن یک سرباز نیروی انتظامی شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا