استان ها

تعیین تکلیف ۹هزار پرونده قاچاق به ارزش ۹۶۲میلیارد تومان درهرمزگان



به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی در ششمین جلسه ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری هرمزگان که با حضور علی جمادی معاون قضائی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: هفته گذشته پنجاه و یکمین بازدید مسئولین قضائی استان هرمزگان از بندر شهید رجایی بندرعباس صورت پذیرفت که بررسی ۱۴۰ موضوع بسیار مهم ملی و ۶۰ مورد اعلام جرم علیه متخلفین از مهمترین نتایج آن بود.

قهرمانی با اشاره به برخی نتایج دیگر این ۵۱ بازدید مسئولین قضائی از بنادر، گمرکات و اموال تملیکی استان، تعیین تکلیف و ترخیص محموله‌های متعدد کاغذ، جو، نهاده‌های دامی، برنج، بذر و نهال، مرغ و گوشت، سرم، الکل و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا و روغن خوراکی به همراه ترخیص صدها دستگاه ماشین آلات معدنی و راه سازی را از مهمترین دستاوردهای این بازدیدها اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه، حدود ۹ هزار فقره پرونده قاچاق در اموال تملیکی استان هرمزگان نیز به ارزش ۹۶۲ میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است.

وی یادآور شد: بیش از ۳۵۰ کانتینر کالای متروکه مضر سلامت موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس شناسایی و امحاء شده است.

قهرمانی همچنین از شناسایی حدود ۱۰۰۰ کانتینر کالای فاقد هویت و بلاصاحب در بندر شهید رجایی بندرعباس با اقدام دستگاه قضائی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال حدود ۷ هزار کانتینر کالای متروکه شناسایی و تعیین تکلیف شده است.

قهرمانی گفت: در نتیجه بازدید انجام شده از بنادر، گمرکات و اموال تملیکی استان هرمزگان یک محموله ۵ هزار تنی برنج شناسایی شد که به واسطه عدم صدور گواهی بازرسی از طرف کشور پاکستان بلاتکلیف بود و با توجه به اینکه این اسناد از سوی پاکستان در خصوص محموله‌های تجاری این کشور صادر نمی‌شود و به لحاظ اینکه قصوری متوجه واردکنندگان نیست در خصوص ترخیص این محموله با هماهنگی سازمان استاندارد تصمیم گیری شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان نشان کرد: در نتیجه بازدید انجام شده از بندر شهید رجایی بندرعباس برای تعیین تکلیف محموله‌های گوشت، برنج، ذرت و گندم تصمیم گیری شده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا