اجتماعی

تلاش برای جلب رضایت زائران



به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا رضایی امروز شنبه (۲۰ خرداد) ضمن دیدار با مدیران و مسئولان آشپزخانه «الافندیه» در مکه مکرمه، از بخش های مختلف این آشپزخانه بازدید و از تلاش های صورت گرفته برای طبخ ده ها هزار پرس غذا در روز قدردانی کرد.

رضایی در گفتگو با علی راستگو مدیر ایرانی آشپزخانه«الافندیه» اظهار داشت: استفاده از تجربه سنوات گذشته می تواند چراغ راهی برای بهتر شدن کیفیت و ارائه خدمات مطلوب تر به زائران ایرانی باشد.

وی خواستار مستند کردن تجربیات مسئولان و عوامل متخصص آشپزخانه در قالب گزارشی مکتوب در پایان حج شد و ادامه داد: این مستند سازی دو امتیاز مثبت دارد. اول این که می توان از آن به عنوان سرفصل های دوره آموزشی برای سال های آینده استفاده کرد و دوم این که گزارشی از اقدامات صورت گرفته این بخش است تا بتوان سالهای بعد کیفیت بهتری ارائه داد.

رئیس ستاد مکه با اشاره به سختی کار در آشپزخانه به اهمیت رعایت بهداشت در این بخش اشاره کرد و گفت: در حج امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از زائران و عوامل اجرایی از شهرها و استانهای مختلف ایران حضور دارند که این تعداد روزانه به سه وعده غذایی نیاز دارند و تامین سلایق و ذائقه های همه آنها کار بسیار دشوار و سختی است.

غلامرضا رضایی با تقدیر از تلاش ها برای طبخ غذای گرم در هنگام حضور همه زائران در مکه ، خاطرنشان کرد: زائران دعاگوی همه خدمتگزارانی هستند که در پشت صحنه برای رفاه و آسایش آنها در ایام حج تلاش می کنند.

علی راستگو مدیر ایرانی این آشپزخانه نیز با ارائه گزارشی از اقدامات شبانه روزی آشپزها و کارگران برای آماده شدن وعده های ناهار، شام و صبحانه گرم گفت: این آشپزخانه در هر وعده ۷۰ هزار پرس غذای گرم طبخ می کند که اگر بخواهیم برنج و خورشت را جدا حساب کنیم دو برابر می شود. ضمن این که برخی ایام هفته هم صبحانه گرم آماده می کنیم که در مجموع سه وعده حدود ۲۱۳ هزار پرس در یک روز طبخ می شود.

وی با تاکید بر این که تمام تلاشمان جلب رضایت زائران است، ادامه داد: البته راضی کردن تمام زائران حاضر در حج کار بسیار سختی است چرا که مردم هر استان و شهرستان ذائقه و سلیقه غذایی خود را دارند اما تلاش می کنیم غذایی با کیفیت و در خور شان ضیوف الرحمان آماده کنیم تا ما هم در ثواب زیارت آنها شریک شویم.

براساس این گزارش، غذاهای طبخ شده با بهره گرفتن از آشپزهای با تجربه ایرانی که در این مجموعه صنعتی مشغول به فعالیت هستند و متخصصان ایرانی که مسئولیت نظارت و مراقبت از دستگاه ها را برعهده دارند، انجام می شود. ضمن این که عوامل و کارگران غیر ایرانی هم برای انجام امور نظافت در این آشپزخانه مشغول به کار هستند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا