اخبار سربازی و نظام وظیفه

توانمندسازی سربازان باید به صورت جدی دنبال شود



به گزارش خبرگزاری همسونیوز سی و نهمین جلسه کمیسیون شورای عالی مهارت‌آموزی سربازان وظیفه به میزبانی وزارت کشور و با حضور سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی، نمایندگان نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط با حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال برگزار شد.

در این جلسه محسن کوشش تبار معاون اقتصادی وزارت کشور، تورم و اشتغال را دو مشکل عمده کشور برشمرد و مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه را گامی مثبت در جهت اشتغال جوانان ذکر و اعلام کرد: آموزش سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه‌های تحولی در تقویت زمینه‌های فعالیت و اشتغال محسوب شده و باید توانمندسازی سربازان به صورت جدی دنبال شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا با ارزیابی مستمر، کیفیت آموزش را ارتقا داد تصریح کرد: سربازی و سرباز واژه مقدسی بوده و سرباز نیاز به توجه خاص دارد.

در ادامه این جلسه، سردار زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با ذکر خلاصه‌ای از فرامین مقام معظم فرمانده کل قوا، فلسفه خدمت سربازی وظیفه را اعلام و سپس کلیدواژه مأموریت‌های قرارگاه از قبیل توانمندسازی، ارتقا جذابیت و نشاط، استفاده بهینه و اثربخش از خدمت مشمولین، استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح را تشریح کرد.

در ادامه نمایندگان ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارتخانه‌های کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بانک‌های تجارت، صادرات و ملت خلاصه‌ای از عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ را بیان کردند.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز به نمایندگی از استان‌های کشور، گزارشی از عملکرد کارگروه تخصصی مهارت تا اشتغال استانداری‌های کشور را ارائه کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا