استان ها

توسعه گلخانه‌ها در لرستان/ «روستا بازارها» ایجاد شوند

توسعه گلخانه‌ها در لرستان/ «روستا بازارها» ایجاد شوند



به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی شامگاه دوشنبه در جلسه اتاق فکر سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار داشت: آموزش و ترویج مهم‌ترین کار و برنامه هستند و باید با جدیت در برنامه کاری سازمان قرار گیرند.

وی ادامه داد: بایستی اطلاعات و دانش به کشاورزان در مزرعه منتقل شود تا کار به بهترین شکل انجام شود و بهره‌وری لازم ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: در راستای جهش تولید در دیمزارها کارهای بزرگی انجام شده است به‌گونه‌ای که افزایش ۱۳ درصد میانگین کسب شده است.

شاهرخی، افزود: در این طرح؛ جذب ادوات از ۷۵ دستگاه به ۲۵۵ یعنی بیش از سه برابر نیز عملیاتی شده است. افزایش چهار برابری دانه‌های روغنی و علاوه بر این در کشت قراردادی رتبه سوم توسط جهاد کشاورزی لرستان کسب شده است.

وی عنوان کرد: توسعه گلخانه‌ها و کشت در اراضی شیب‌دار از ۲۶۰ هکتار به ۵۰۰ هکتار رسیده است؛ یعنی دوبرابر افزایش کشت در اراضی شیب‌دار را داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: قدردان زحمات تمامی همکاران در کسب این موفقیت‌ها و ارتقا جایگاه‌ها هستیم و همین تلاش‌ها می‌تواند زمینه توسعه و رونق تولید و کشاورزی در سال‌های بعد باشد.

شاهرخی، اظهار کرد: لازم است از ظرفیت استودیو کشاورز به بهترین نحو استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده دومنظوره از استخرهای آب در مزارع کشاورزی گریزی زد و گفت: لازم است تا از استخرهای موجود به‌صورت دومنظوره استفاده شود به‌گونه‌ای که از استخر آب آبیاری می‌توان ماهی را نیز پرورش داد و به بهترین درآمد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اضافه کرد: ازآنجایی‌که این استان دارای ظرفیت مطلوب در حوزه آبزی‌پروری است لازم است، در این راستا اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد و کشاورزان به این سمت سوق داده شوند تا بهره‌وری ارتقا یابد.

شاهرخی با اشاره به تشکیل تعاونی در شهرستان‌ها، عنوان کرد: تشکیل تعاونی در هر شهرستان با سرعت و جدیت پیگیری و فعال شود و کشاورزان و بهره‌برداران را برای تشکیل تعاونی تشویق کنیم و انگیزه‌های لازم را به آنها القا دهیم.

وی اظهار کرد: تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی است و باید این حوزه موردتوجه و اهتمام قرار گیرد و بخش کشاورزی به بالاترین جایگاه خود برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: بایستی از تشکل‌های کشوری در این راستا بهترین استفاده را ببریم؛ زیرا آنها اعتبارات و ظرفیت‌های خوبی دارند و باید به استان ورود کنند تا بتوانند زنجیره کشاورزی را تکمیل کنند.

شاهرخی بر ایجاد روستا بازار در هر شهرستان تأکید کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد و از این ظرفیت برای ارائه محصولات باکیفیت به مردم استفاده شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا