استان ها

جشنواره هیوا «به» در گیوی برگزار شد

جشنواره هیوا «به» در گیوی برگزار شد



به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که شامگاه جمعه در منطقه سرسبز باغ شهر گیوی برگزار شد، فرماندار شهرستان کوثر اظهار کرد: میزان تولید «به» در شهر گیوی ۴۰۰ هزار تن است که ۱۱ نوع «به» در بیش از ۴۰۰ هکتار از باغات گیوی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مطلب صادقلو با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره «به» در گیوی تصریح کرد: با بهره‌برداری از سد گیوی باغات این منطقه از نعمت آبیاری مدرن بهره‌مند شدند تا افزایش ظرفیت تولید را در محصولات سردرختی، جالیزی و زراعی شاهد باشیم.

وی گفت: کشاورزان زحمتکش منطقه از محل تولید محصولات جالیزی بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد نصیب خود کردند و باغداران نیز با تولید محصولات متنوع ۱۶۰ میلیارد تومان منابع درآمدی داشتند.

فرماندار شهرستان کوثر افزود: با توسعه کشاورزی مدرن به ویژه روش آبیاری مکانیزه سعی بر این بوده تا تولید محصولات افزایش پیدا کند که در مجموع فعالان بخش کشاورزی شهرستان کوثر در سال زراعی گذشته ۲ هزار و ۷۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این میزان افزایش درآمد در سایه راه‌اندازی سد کوثر بوده که مسئولان کشوری و استانی در تکمیل و راه‌اندازی آن سهم بسزایی را داشتند.

وی ضرورت حضور سرمایه‌گذاران را در تولید صنایع تبدیلی محصولات باغی در این شهرستان یادآور شد و اضافه کرد: اگر این صنایع به همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه‌اندازی شود، ما می‌توانیم تولید مربا، کمپوت و سایر محصولات جانبی را داشته باشیم.

صادقلو بیان کرد: در شهرستان کوثر آمادگی تأمین زمین و پرداخت تسهیلات مناسب برای سرمایه‌گذاران وجود دارد که امیدواریم با تلاش و همت سرمایه‌گذاران بتوانیم صنایع تبدیلی متنوعی را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین جشنواره هیوا «به» در حالی در باغ شهر اردبیل، گیوی برگزار شد که استقبال گردشگران و مسافران از این رویداد بی‌نظیر بود و در قالب غرفه‌های مختلف از صنایع دستی و خانگی گرفته تا محصولات باغی متنوع، ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و غذاهای سنتی سعی شد تا از میهمانان و گردشگران پذیرایی شود.

شهر گیوی که به باغ شهر استان اردبیل معروف است، پایتخت «به» ایران لقب گرفته و بیش از ۱۱ نوع محصول «به» در این شهرستان تولید می‌شود که معروف‌ترین آن «حاج آقاکیشی، «به» آرمودی، آلمایی، رقم ارومیه، ترش دیررس، ترش معمولی، آبی شیرین، رقم انباری، اصفهانی» و سایر ارقام است که با قیمت مناسب برای آحاد مردم در قالب غرفه‌های تعریف شده به فروش می‌رسد.

در قالب این جشنواره برنامه‌های مختلف ورزشی، موسیقی محلی و سایر رقابت‌ها برگزار و شرکت‌کنندگان چند ساعتی را در آدینه با خوشی و خرمی سپری کردند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا