اجتماعی

جلال نصیریان پدر گردشگری ایران درگذشت



به گزارش خبرگزاری مهر، جلال نصیریان پدر صنعت گردشگری و هتلداری ایران پس از سال‌ها خدمت و آموزش در صنعت گردشگری و تربیت دانشجویان و مدیران بسیار، در سن ۸۰ سالگی چشم از جهان فرو بست.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگذشت جلال نصیریان استاد پیشکسوت و نام‌آور حوزه آموزش گردشگری را به خانواده بزرگ صنعت گردشگری کشور تسلیت گفت.

گفتنی است شادروان جلال نصیریان متولد ۱۳۲۲ در شهر اهر در استان آذربایجان شرقی و جزو اولین افرادی بود که به صورت حرفه‌ای آموزش گردشگری در ایران را آغاز کرد.

وی که به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی تسلط داشت مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته مدیریت هتلداری و جهانگردی از انگلستان دریافت کرده بود.

جلال نصیریان از سال ۱۳۴۸ و در سن ۲۶ سالگی و به عنوان کارشناس تسهیلات جهانگردی وارد سازمان جلب سیاحان شد و در سال ۱۳۸۰ پس از ۳۰ سال سابقه کار مدیریتی و دولتی در صنعت گردشگری کشور بازنشسته شد.

مرحوم استاد نصیریان سال‌ها کارشناس درجه‌بندی هتل‌های کشور بود و همچنین در طول مدت فعالیت دولتی خود استانداردهای آموزشی و روند کاری در هتل‌های ایران را تنظیم و جهت‌دهی می‌کرد.

مرحوم نصیریان در سال ۱۳۸۰ و پس از بازنشستگی از مناصب دولتی مؤسسه آموزشی آوای جلب سیاحان را به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین مؤسسات آموزش گردشگری در کشور راه‌اندازی کرد و با استفاده از تجربیات مدرسین حرفه‌ای و متخصصین گردشگری، در زمینه خدمات آموزش گردشگری و هتلداری فعالیت نمود.

بسیاری از مدیران سابق و فعلی هتل‌های کشور و مراکز اقامتی، آژانس‌های مسافرتی و تور لیدرهای حرفه‌ای از شاگردان مؤسسه یا کلاس‌های درس استاد بودند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا