اجتماعی

حجت‌الاسلام نواب:«شیطان» و «هوای نفس» درکمین ثواب حج زائران هستند



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در همایش زائران کاروان های اهل سنت که روز شنبه (3 تیر) درهتل علیان الماسی مکه مکرمه برگزار شد با بیان این که خدا را شاکر باشید که گوهر گرانبهای حج را نصیب تان کرده است، گفت: حج یکی از هدایای ارزشمندی است که خدا قسمت بندگانش می کند و باید با اعمال صالحه از آن مراقبت کرد.

وی با بیان این که موارد ارزشمند و گرانبها از قبیل طلا و جواهرات دزدانی دارد که مدام به فکر ربودن از صاحب شان هستند، خاطرنشان کرد: دزد حج «شیطان» و «هوای نفس» است که می خواهند اجر و ثواب زائر را از بین ببرند. بنابراین باید مراقب باشید آثار حج در وجودتان بماند و تسلیم این دو نشوید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: آثار وجودی حج این است که وقتی به ایرانی برمی گردید انسان دیگری شوید. کسانی که از حج برمی گردند و همان آدم قبل هستند و تحولی در آنها صورت نگرفته است متحمل خسارتی سنگین و جبران ناپذیر شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین با مطرح کردن این پرسش که چه کنیم که آثار وجودی حج از بین نرود و اسیر شیطان هم نشویم، گفت: تنها چیزی که می تواند اثرات حج را حفظ کند «اخلاص» است. برای رسیدن به اخلاص باید با خدا عهد ببندیم که همه کارها برای رضای اوست و دنبال مسائل دنیوی دیگر نیستیم.

سرپرست حجاج ایرانی به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد اخلاص و تواضع را به عنوان دو ویژگی حاجی واقعی در اولویت رفتارهایشان قرار دهند و گفت: اگر می خواهید جوهره این سفر در زندگی تان منتقل شود زمانی که به کشور برمی گردید نسبت به قبل متواضع تر باشید و بیشتر از قبل به عبادات و راز و نیاز بپردازید و سرکشی و دیدار با اقوام و آشنایان و خدمت به آنان را در دستور کار قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: کسی که نیت خود را خالص کند و همه کارهایش برای رضای خدا باشد زندگی دنیوی بهتری خواهد داشت و اگر اخلاص واقعی داشته باشد قطعا از پل صراط عبور خواهد کرد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری از حج به عنوان یک عبادت اشتثنایی نام برد و تاکید کرد که هیچ عبادتی ثواب و بهره اش به اندازه حج نیست.

وی به حجاج توصیه کرد قدر این سفر را بدانند و تلاش کنند که با انجام درست و کامل اعمال حج مقبولی داشته باشند و از آن محافظت کنند تا تحول بزرگی در زندگی شان ایجاد شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا