اقتصادی

حجم تجارت امارات و هند تا ۲۰۳۰ به ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد



به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزیر تجارت خارجی امارات، پس از گذشت ۱۱ ماه از زمان اجرایی توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع میان امارات و هند در ۱۱ می ۲۰۲۲، حجم تجارت غیرنفتی دو کشور ۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۴۵.۵ میلیارد دلار رسیده است.

یکی از اهداف اصلی توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع امارات و هند را افزایش جریان تجارت کالاها و خدمات بین دو کشور است که بخش‌های کلیدی صادرات را تحریک کرده است؛ تجارت تولیدات صنعتی را به حرکت درآورد و عصر جدید و هیجان انگیزی از شکوفایی را آغاز کرد.

شایان توجه است که این ارقام، مربوط به بحبوحه کاهش شدید تجارت جهانی در سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته است که به عنوان شاهدی بر شکل‌گیری «مرکز جدید رشد» توسط امارات و هند تلقی شده است.

این در حالی است که ارقام مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ حتی چشمگیرتر نیز هستند؛ کل حجم تجارت دوجانبه در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ به ۱۳.۳ میلیارد دلار رسید که ۲۴.۷ درصد نسبت به سه ماهه پیش از آن، افزایش داشته است. همچنین این رقم، ۵.۴ درصد بیشتر از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ است که یک چهارم رکورد تجارت جهانی به شمار می‌رود.

علاوه بر این، صادرات غیرنفتی امارات ۳۳ درصد نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است؛ صادرات مجدد از هند نیز ۳۱.۵ درصد افزایش داشته است.

لذا پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۲۳ حجم تجارت فیمابین دو کشور، به راحتی از مرز ۵۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد و گام بلندی به سمت هدف ۱۰۰ میلیارد دلاری آنها تا سال ۲۰۳۰ برداشته خواهد شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا