اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

خدمت مقدس سربازی در نظام اسلامی به یک عبادت تبدیل شده است

خدمت مقدس سربازی در نظام اسلامی به یک عبادت تبدیل شده است



به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم علی خلیل آبادی امروز دوشنبه در مراسم صبحگاه عهد سربازی کارکنان پایور و وظیفه این منطقه همزمان با سالروز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) پیروزی را وعده حتمی الهی پس از هر مقاومتی عنوان و اظهار کرد: دشمنان اسلام سعی دارند با ایجاد فضای غبارآلود مواضع خود را به پیش ببرند، اما مسلمانان با اتحاد و هوشیاری کامل در مقابل دشمنان تا پای جان ایستاده‌اند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق با بیان اینکه هرکجا سازش بوده نتیجه‌ای جز ذلت و انفعال وجود نداشته است، بر تجدید بیعت سربازان آن حضرت در سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) با پیام ایستادگی در مسیر حق و عدالت اشاره کرد.

وی با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که فرمودند: «خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعاً مقدسی است که در زمان جنگ و صلح در صف اول نیازهای کشور قرار دارد»، گفت: خدمت مقدس سربازی در کشور ما علاوه بر اینکه رعایت مسئله قانون است، مقوله‌ای ارزشی است و خدمت در این لباس مقدس مثل قرآن خواندن و جهاد فی سبیل الله است.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه وجود سربازان برای نظام بسیار مهم و تأثیر گذار است، تصریح کرد: سربازان ما در حفظ امنیت و آرامش کشور بسیار تاثیرگذارند و یکی از مزایای این دوران نظم پذیری، قانونمندی و افزایش حس تعلق به سرزمین عزیزمان ایران است و امیدواریم مهارت‌های زندگی دسته جمعی شما عزیزان نیز ارتقا یابد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق افزود: امنیت برای همه ملت‌ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و ظرف هر کار اقتصادی، اجتماعی و…. امنیت است و نقش سربازان در نیروهای مسلح بی بدیل است و حداقل نیمی از نقش دفاعی امنیتی نیروهای مسلح از بدو انقلاب توسط سربازان تأمین شده است.

وی بیان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی تغییر نگاه و جایگاه سرباز در کشور بود که با حاکم شدن تفکر دینی و انقلابی، سرباز و سربازی به یک خدمت مقدس و مجاهدت تبدیل شد و امروز خدمت مقدس سربازی در نظام اسلامی به یک عبادت تبدیل شده است.

خلیل آبادی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی سربازان فداکار در کشور علاوه بر اینکه به وظایف حساس خود به خوبی عمل کردند، در میدان‌های دفاع هم همه جانبه در حال خدمت‌رسانی، اقدامات امدادی و متعهدانه حضور فعال داشتند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق در ادامه این مراسم با تاکید بر وفاداری کارکنان وظیفه پدافند هوایی شمال شرق به سوگند سربازی خود اظهار داشت: کارکنان وظیفه منطقه پدافند هوایی شمال شرق بر سوگند سربازی خود با امام زمان (عج) و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تا پای جان وفادار خواهند بود. تجدید سوگند امروز، فرصتی برای بیشتر اندیشیدن درباره روش‌های انجام بهتر وظیفه سربازی و ارتقا بصیرت، دینداری و ولایت مداری ما در دوران فتنه هاست.

وی با اشاره به چهار دهه استقامت ملت در برابر انواع توطئه‌های دشمنان و ناکامی تمامی نقشه‌های آنان گفت: اینک دشمنان به جنگ ترکیبی روی آورده‌اند که به توفیق الهی و با همراهی مردم و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی در این جنگ هم دشمن ناکام خواهد ماند و آنکه پیروز و سربلند در تاریخ خواهد ماند، ملت مقتدر و ولایی ایران اسلامی تحت فرماندهی رهبر انقلاب خواهد بود.

خلیل آبادی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق در پایان خاطرنشان کرد: باید از خداوند متعال بخواهیم تا افتخار سربازی و تجدید بیعت و میثاق با امام زمان (عج) را به صورت استوار ادامه بدهیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا