استان ها

دانشگاه فرهنگیان کانون هویت بخشی در جامعه است



به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی حیدری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل پردیس شهید باهنر اراک با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید اظهار داشت: استاد بسیجی، جهاد تبیین، امید آفرینی، و اعتلای حکمرانی شعار هفته بسیج اساتید است و دانشگاه فرهنگیان در این راستا برنامه‌های مختلفی پیش بینی کرده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: بسیج اساتید بازوی توانمند دانشگاه‌ها است و اساتید بسیجی نقش مهمی در پیشرفت و اعتلای دانشگاه‌ها دارند و در طی این سال‌ها بسیج اساتید در انسجام بخشی موفق عمل کرده و امروز نیز در ایجاد امید و تقویت ایمان در جامعه و خصوصاً در دانشگاه نقش مهمی دارد.

دانشگاه فرهنگیان در مسیر رشد و پیشرفت است

وی ادامه داد: قدمت دانشگاه فرهنگیان به بیش از یک قرن در کشور ایران می‌رسد و این نشان از جایگاه مهم تربیت و آموزش در کشور است و به برکت انقلاب اسلامی امروز دانشگاه فرهنگیان در مسیر رشد و پیشرفت است که البته نیازمند توجه ویژه مسئولین را دارد.

حیدری اضافه کرد: رشد کمی و کیفی فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف دانشگاه یکی از اهداف مهم است و در این راستا برنامه‌های مهمی پیش بینی و هدف گذاری شده و این دانشگاه با عنوان متولی تربیت کادر آموزشی در رده‌های مختلف تحصیلی، نقش تأثیرگذاری در هویت بخشی جامعه دارد.

وی با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه فرهنگیان در بخش‌های مختلف گفت: با تلاش همدلانه خیرین ،۱۳ هزار و ۵۰۰ متر به مجموعه فضاهای آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و ورزشی این دانشگاه در سال ۱۴۰۱ افزوده شد و در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷۲ دانشجو به پردیس باهنر و ۲۵۰ دانشجو به پردیس خواهران وارد می‌شوند که نشان از رشد ۲۲ درصدی پذیرش نسبت به سال تحصیلی ۱۴۰۱ دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: دانشگاه فرهنگیان در بخش برادران در پردیس شهید باهنر با یک‌هزار و ۵۰ دانشجو در هفت رشته کارشناسی و در بخش خواهران پردیس سردشت با ۹۵۰ دانشجو معلم در هفت رشته کارشناسی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری همایش ملی نقش دانشگاه در جهاد تبیین، دانش مشاوره پی سی کی (pck)، اخذ مجوز نشریه علمی و تخصصی از سازمان مرکزی در بخش مطالعات بین‌الملل و پژوهش در آموزش تلفیقی راهبرد کیفی دانشگاه فرهنگیان است.

حیدری بیان کرد: در حوزه توانمندسازی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در قالب نشست‌های هم اندیشی با اساتید، ضیافت اندیشه، مبانی اعتقادی و سیاسی برای دانشجویان نشست مؤثر و با کیفیت برگزار می‌شود و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی شاهد شرکت دانشجویان در جشنواره کشوری و مسابقات فرهنگی بودیم، به طوری که در جشنواره سی و سوم، تعداد زیادی از شرکت کنندگان موفق به کسب رتبه نخست کشوری شدند و در مسابقات ورزشی معاونت دانشجویی نیز دانشجویان دانشگاه فرهنگی اراک خوش درخشیدند.

همایش هویت با محوریت استان مرکزی برگزار می‌شود

وی با اشاره به برگزاری همایش هویت با محوریت استان مرکزی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان با همکاری و مشارکت حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همایش هویت را در استان مرکزی برگزار می‌کند و انتظار است نهادهای فرهنگی دیگر نیز در این راستا پشتیبانی لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: تهیه فیلم‌های کوتاه ۱۹۹ ثانیه‌ای، مستند و معرفی چهره شهید رحیم آنجفی به عنوان معلمی که به درجه فرماندهی در جنگ رسید، یکی از محورهای مهم همایش را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: تهیه پوسترهایی به صورت کارگاهی و قرارگرفتن دانشجویان در کنار طراحان پوستر برای آشنایی با شیوه‌های طرح از دیگر بخش‌های این همایش معرفی کرد.

حیدری بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در بخش ممیزی دانشگاه‌های فرهنگی کل کشور در بین ۹۸ پردیس دانشگاهی موفق به کسب رتبه پنج کشوری در سال ۱۴۰۱ شد.

وی خاطر نشان کرد: ۳۵ دانشگاه از نقاط مختلف کشور در فراخوان دانشجوی نمونه وزارت علوم انتخاب شدند که ۲ دانشجوی برتر این فراخوان از دانشگاه فرهنگیان است و یکی از آنها دانشجوی پردیس باهنر اراک است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا