گزارشگفتگو

دانش آموزان باید برای رویارویی با فناوری های نوین آماده باشند

به گزارش همسو نیوز، مرتضی ملا جعفری مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی ،به خبرنگار گروه اجتماعی و فن آوری همسو نیوز گفت:در عصر حاضر، صنایع مدرن سریعتر از همیشه در حال تحول هستند. هر روزه شاهد گرایش روزافزون به استفاده از فناوری­ها در آموزش هستیم. در سال­های اخیر تاثیرات فناوری در روند آموزش و تعلیم و تربیت بسیار مورد توجه دولت­ها قرار گرفته است. شاید یکی از دغدغه­های مدرسان، افزایش علاقه و مشارکت شاگردان در کلاس باشد. ما در حال حاضر نیاز به دانش آموزانی داریم که برای رویارویی با فناوری­های نوین آماده باشند.

مرتضی ملا جعفری در ادامه اظهار داشت:امروزه شرایط آموزش در مدارس ما بر اساس نظریه­های جدید یادگیری مهیا نیست ولی باید توجه داشت که با علم به سطح آگاهی دانش ­آموزان، انگیزه­ها و شرایط جدید جامعه، تاکید بر روی روش­های قدیمی تدریس و سنتی “گچ و بحث کردن” یا همان سخنرانی که متعلق به گذشته است در مقایسه با روش­های نوین که امروزه در مدارس تدریس می­شودو در دسترس است، از سطح بسیار پایینی برخوردار است. استفاده از فناوری­های نوین و رویکردهای خلاقانه برای درگیر کردن دانش­آموزان می­تواند جایگزینی مناسب برای شیوه­های سنتی در آموزش و پرورش باشد.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی گفت:استفاده از انواع فناوری­های نوین آموزشی در کشورهای پیشرفته جهان سال­هاست که به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای توسعه مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از این فناوری­ها در جهت افزایش قدرت یادگیری، تقویت تعمق و ایجاد خلاقیت و نوآوری در دانش­آموزان کشور ضروری است و باعث تغییر تحول در نظام آموزشی کشور می­شود.

مرتضی ملا جعفری گفت: شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان از شرکت های پیشتاز در زمینه فنآوری اطلاعات و ارتباطات است که در زمینه طراحی و تولید و اجرای سیستم های نرم افزاری اداری، مالی و آموزشی فعالیت می کند.بخش تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی بعد از تحقیق و مطالعه فراوان بر روی روش های نوین آموزشی، دو روش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به عنوان روش­های نوین و موثر در آموزش برگزید و در آموزش به روش واقعیت مجازی، آموزش از طریق هدست های مخصوص، دتکتورهای حرکتی و دسته های کنترلی برای تعامل با برنامه و محیط پیرامون صورت می­پذیرد.

وی گفت: این بخش از شرکت، بعد از تحقیقات گسترده در زمینه  واقعیت مجازی و ادوات مربوط به این فناوری، اقدام به تاسیس آکادمی واقعیت مجازی، خرید ادوات مربوطه و تولید نرم­افزارهایی با رویکرد آموزشی نموده است. هدف ایجاد این آکادمی، همگام کردن رویکردهای آموزشی رایج در نظام آموزشی کشور با تغییر و تحولات شتابنده فناوری است. در همین راستا، این آکادمی اقدام به تولید نرم­افزار جامع آناتومی بدن انسان با نام Human Anatomy نموده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی گفت:برنامه Human Anatomy یک شبیه ساز واقعی از اعضای بدن انسان است. در این اپلیکیشن با کمک مدل­های سه بعدی بسیار دقیق، می­توان سفری اعجاب انگیز به داخل ارگان­های بدن را تجربه کرد و با بررسی و جستجو در قسمت­های مختلف بدن انسان، از عملکرد ارگان­ها و سیستم­های مختلف آن آگاهی یافت،همچنین این برنامه به بررسی برخی از بیماری­های رایج در ارگان­های مختلف پرداخته و مراحل مختلف وخامت آن­ها را شبیه سازی کرده است. همچنین با اضافه کردن درمان به قسمت­های مختلف، می­توان به فهم پزشکی خوب از درمان بیماری­ها دست یافت.در آموزش به روش واقعیت افزوده، شرکت اقدام به ساخت و انتشار اپلیکیشن­های موبایلی واقعیت افزوده ی بازی­وار شده برای دروس پایه های مختلف دوره ابتدایی نموده است بعنوان مثال دانش آموز با گرفتن دوربین موبایل بر روی صفحه کتاب درسی علوم­ می­تواند آزمایش مربوط به هر صفحه را بصورت تعاملی بدون احتیاج به آزمایشگاه انجام دهد.

انتهای پیام/

حسین رشیدی

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا