ورزشی

دانش آموز مهدیشهری طلای آسیا گرفت

دانش آموز مهدیشهری طلای آسیا گرفت



به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ایجی دانش آموز کلاس نهم مدرسۀ استثنایی بلال‌حبشی مهدی‌شهر از توابع استان سمنان و تنها کاراته‌کای زن ایرانی در مسابقات آسیایی، طلا گرفت.

ایجی تنها کاراته‌کای زن ایرانی در تیم ملی پاراکاراته کشورمان است که توانست در اولین حضور خود در عرصۀ رقابت‌های بین‌المللی (در دستۀ معلولان ذهنی کلاس K۲۱) افتخارآفرینی کرده و گردن‌آویز طلا را به‌دست آورد.

گفتنی است پیکارهای پاراکاراته قهرمانی آسیا از ۲۶ تیرماه به میزبانی کشور مالزی و شهر مالاکا برگزار شد و امسال اولین تیم ملی کشورمان با ۶ ورزشکار معلول (۵ آقا و ۱ خانم) در این مسابقات حضور داشت که در مجموع با کسب ۴ مدال طلا و ۱ برنز، قهرمان آسیا شد.

در پایان این رقابت‌ها ایران با کسب ۴ طلا و یک برنز عنوان قهرمانی آسیا را بدست آورد. پس از ایران، قزاقستان با ۲ طلا و ۲ نقره در جایگاه دوم ایستاد. عربستان هم با یک طلا، ۳ نقره و ۵ برنز سوم شد.

ترکیب تیم ملی پاراکاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا مالزی ۲۰۲۳، معصومه ایجی، رحیم گل محمدی، ابوالفضل چهره قانی و همچنین فرزاد صفوی به طلا رسیدند و حافظ حافظی کیا مدال برنز را از آن خود کردند.

مجید صافی و احد شاهین در بخش آقایان و ریحانه نصیری در بخش بانوان مربیان تیم پاراکاراته کشورمان هستند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا