ورزشی

داورزنی: همچنان به دنبال تحقق آرمان‌های المپیکی والیبال هستیم

داورزنی: همچنان به دنبال تحقق آرمان‌های المپیکی والیبال هستیم



به گزارش خبرنگار مهر از هانگژو، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال پس از قهرمانی تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ گفت: سومین طلای بازی‌های آسیایی را به مردم ایران تبریک می‌گویم. این جزو رکوردهایی است که در ورزش کشور اتفاق نیفتاده. ما سال ۲۰۱۰ نایب قهرمان شدیم و در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و امسال، موفق به کسب مدال طلا شدیم و به قول شما خبرنگاران هت‌تریک کردیم. با توجه به جایگاه والیبال در آسیا و دنیا، آینده والیبال کشور، آینده خوبی است. تیم ملی والیبال تغییر نسل داده و بازیکنان جوان کشورمان آینده درخشانی در پیش دارند. مردم مطمئن باشند مسیری که تیم ملی والیبال در ۲ سال گذشته طی کرده، آتیه درخشانی دارد. با سرمایه‌گذاری خوبی که در رده‌های سنی مختلف در والیبال انجام داده‌ایم و آن‌ها پشتوانه‌های تیم ملی هستند. جوانان این مرز و بوم ثابت کرده‌اند که هرجا مورد توجه قرارگیرند، حرف برای گفتن دارند. ما بعد از المپیک، ژاپن را در ژاپن بردیم و در بازی‌های آسیایی هانگژو هم نام ایران بالای نام چین و ژاپن قرار گرفت که این افتخاری برای والیبال ایران است.

وی در واکنش به باری که این قهرمانی از دوش والیبال ایران برداشت تا با فراغ بال آماده حضور در انتخابی المپیک شود، افزود: مردم انتظار نداشتند که در قهرمانی آسیا ما در ارومیه به ژاپن ببازیم و ناراحت شدند. اما قهرمانی بازی‌های آسیایی نگاه مردم را به والیبال مثبت کرد که می‌تواند نویدبخش آینده خوبی باشد.

داورزنی درخصوص مسیر سفری تیم ملی والیبال تا رسیدن به برزیل برای حضور در انتخابی المپیک هم گفت: بچه‌ها از هانگژو راهی شانگهای شدند و از آن‌جا راهی دوبی می‌شوند. ۱۹ بازیکن از هانگژو و ۶ بازیکن از تهران راهی برزیل می‌شوند. نخستین بازی ما در انتخابی المپیک مقابل آلمان است. بچه‌ها ۷ بازی در انتخابی المپیک دارند و آن‌چه در این بازی‌ها برایمان مهم است، امتیازاتی است که در جریان این رقابت‌ها رد و بدل می‌شود. باید در برزیل امتیازات خوبی کسب کنیم. البته این بدان معنان نیست که از کسب سهمیه مستقیم المپیک ناامید هستیم. بچه‌ها مملو از انگیزه هستند. درست است که تیم‌های برزیل، ایتالیا، آلمان، کوبا، قطر و اوکراین در انتخابی المپیک حضور دارند و همه حرفی برای گفتن دارند، اما تمام تلاش بچه‌ها و کادرفنی این است که امتیاز منفی زیادی از دست ندهد و امتیاز مثبت کسب کند تا بتواند جایگاه خود را در رنکینگ جهانی بین ۹ تا ۱۱ حفظ کند تا زمان لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: ما ۱۲ بازی در لیگ ملت‌های سال آینده داریم. از سه گروه حاضر در انتخابی المپیک، ۲ تیم برتر هر گروه به صورت مستقیم به المپیک صعود می‌کنند. فرانسه به عنوان میزبان سهمیه(در هر گروه جنسیتی) را به دست آورده، یک سهمیه متعلق به قاره آفریقاست و ۴ سهمیه دیگر باقی می‌مانند. کشورهایی که باقی‌مانده‌اند، برای کسب ۴ سهمیه رنکنیگ با هم رقابت می‌کنند و من فکر می‌کنم در این بخش رقابت شاید بین ۶ تیم باشد.

داورزنی گفت: در حال حاضر والیبال ایران به لحاظ جایگاهش در رنکینگ جهانی موفق به کسب سهمیه المپیک شده است اما باید جایگاه خود را حفظ کند و برای امنیت بیشتر یکی دو پله صعود در رنکینگ داشته باشیم. به همین دلیل تلاش کادرفنی و بازیکنان این است که جایگاه خود را در رده دهم یا یازدهم رنکینگ جهانی حفظ کند تا موفق به کسب سهمیه المپیک شود و سومین حضورش را در المپیک تجربه کند. البته این بدان معنا نیست که هدف ما تنها کسب سهمیه المپیک است. تلاش می‌کنیم نواقص تیم را برطرف کنیم ما به همچنان به دنبال همان هدف و آرمانی که قبلا تعریف کرده‌ایم (قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر المپیک)، هستیم.

گفتنی است تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک- برزیل در گروه اول با تیم‌های برزیل(میزبان)، ایتالیا، ایران، کوبا، اوکراین، آلمان، جمهوری چک و قطر هم‌گروه است.

رقابت‌های انتخابی المپیک در گروه مردان از ۸ تا ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا