سیاسی

درخواست ایران برای واکنش مناسب و فوری سازمان همکاری اسلامی

درخواست ایران برای واکنش مناسب و فوری سازمان همکاری اسلامی



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، متعاقب حمله هوایی عصر دیروز رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در دمشق، در تماس تلفنی فوری امشب خود با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز انزجار و محکومیت حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان که بر خلاف تمامی قواعد حقوق بین الملل و کنوانسیون حقوق دیپلماتیک و کنسولی صورت گرفته است، خواستار اقدام و واکنش مناسب و فوری سازمان همکاری اسلامی علیه این جنایت رژیم اسرائیل گردید.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز در این تماس تلفنی ضمن اشاره به سابقه پُر از جرم و جنایت رژیم صهیونیستی و محکومیت شدید جنایت جدید این رژیم علیه اماکن دیپلماتیک، با دولت و ملت کشورمان اعلام همبستگی نمود و به خانواده شهدای این حمله جنایتکارانه تسلیت گفت و ابراز همدردی نمود.

وی بر مسئولیت سازمان همکاری اسلامی در این خصوص تاکید کرد.

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان

همچنین حسین امیرعبداللهیان و سید بدر بن حمد البوسعیدی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در یک تماس تلفنی، در مورد حمله تروریستی رژیم اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق گفتگو و رایزنی کردند.

وزیر خارجه سلطنت عمان در این گفتگوی تلفنی، شهادت مستشاران نظامی کشورمان در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را تسلیت گفت و این اقدام را قویاً محکوم و نقض قوانین بین المللی خواند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای خاتمه دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا