اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفهاخبار ویژهگزارش

درخواست تمدید و تعجیل موعد اعزام به خدمت

به گزارش همسو نیوز؛مشمولان متقاضي تمديد و يا تعجيل در موعد اعزام به خدمت، كه داراي برگ اعزام به خدمت مي باشند و خواستار تمديد و يا تعجيل در موعد اعزام به خدمت هستند در صورت دارا بودن شرايط ذيل با همراه داشتن كارت ملي به هنگام تكميل و ارائه فرم درخواست تمديدو تعجيل در موعد اعزام به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه نمايند.

1. به درخواست تمديد مشمولان غايب رسيدگي نخواهد شد.

2. ميزان تمديد تاريخ اعزام براي مشمولان ديپلم و زيرديپلم يك دوره يكماه و براي مشمولان فوق ديپلم و بالاتر يك دوره دوماهه مي باشد.

3. ارايه درخواست تمديد و يا تعجيل صرفا براي يك بار قابل رسيدگي مي باشد.

4. ارايه درخواست تمديد و تعجيل به منزله موافقت تلقي نشده و مشمولان مي توانند نتيجه درخواست خود را پس از گذشت حداكثر يك هفته از همان دفتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) ثبت كننده، دريافت نمايند.

5. مشمولان متقاضي تمديد در موعد اعزام كه تا كنون از تسهيلات تمديد و يا تعجيل استفاده ننموده اند، مي توانند حداقل تا 40 روز قبل از موعد اعزام نسبت به تكميل فرم و ثبت درخواست در يكي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) اقدام و پس از يك هفته نسبت به دريافت پاسخ از طريق همان دفتر اقدام نمايند.

6. مشمولان متقاضي تعجيل در موعد اعزام مي توانند با مراجعه به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) و تكميل فرم نسبت به ارايه درخواست تعجيل اقدام و پس از يك هفته نسبت به دريافت پاسخ از طريق همان دفتر اقدام نمايند. لازم به ذكر است تعجيل در موعد اعزام در صورت وجود ظرفيت انجام پذيرفته و مشمولان ديپلم و زير ديپلم نيز مي بايست در سال اعزام قرار داشته باشند.‌ ( مثلا متولد 76 در سال 95 و متولد 77 در سال 96).

7. آن دسته از مشمولان متقاضي تمديد كه داراي معاذير زير مي باشند مي توانند با در دست داشتن مدارك مورد نياز و مرتبط با هر يك از معاذير قيد شده به مراكز وظيفه عمومي استان محل سكونت (حتي در روز اعزام) مراجعه نمايند.

  • 1 – مشمولانی که به علت بیماری قادربه انجام خدمت دوره ضرورت نباشند باتأیید پزشک معتمد بهداری استان موعداعزام آنان حداکثربه مدت دوماه به تعویق می افتد، مشمولانی که نیازمند استراحت بیش از دوماه باشند می بایست به وضعیت آنان پس از ابطال اعزام در شورای پزشکی وظیفه عمومی موردبررسی قرارگیرد.
  • 2 – فوت بستگان درجه یک مشمول( پدر،مادر،برادر،خواهر،همسر، فرزند) اعزام مشمول از زمان فوت حداکثر 2 ماه به تعویق می افتد.
  • 3 – مشمولانی که به علت بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله ویاوقوع حوادثی مانند سقوط هواپیما، آتش سوزی و… خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده (پدر،مادر، همسر وفرزند) به طور جدی آسیب دیده باشند موعداعزام آنان حسب مورد وبه تناسب میزان آسیب وارده باتأیید استانداری ویافرمانداری ها، ازیک تا شش ماه به تعویق می افتد.
  • 4 – پذیرفته شدگان قطعی دانشگاه ها ومراکزآموزش عالی (داخل وخارج از کشور) که زمان ثبت نام وادامه تحصیل آنان بعد از موعداعزام باشد، اعزام آنان حسب مورد حداکثر تا شش ماه به تعویق می افتد.
  • 5- دارندگان برگ اعزام ماه های مرداد، شهریور و دی هرسال که منتظر اعلام نتیجه آزمون مراکزسنجش آموزش عالی هستند موعداعزام آنان حسب موردحداکثر تا دوماه به تعویق می افتد.
  • 6- ورزشکاران تیم های ملی بادرخواست فدراسیون مربوط جهت اعزام به مسابقات آسیایی، جهانی والمپیک، موعداعزام آنان بنا به تشخیص سازمان حداکثر تا چهارماه به تعویق می افتد.
  • 7- مشمولانی که درحال طی مراحل نهایی گزینش واستخدام در نیروهای مسلح می باشند، درصورت تأیید موضوع ازسوی سازمان مربوط ، اعزام آنان حداکثر تا چهارماه به تعویق می افتد.
  • 8- مشمولان متأهلی که دارای شرایط خاص، (تولدفرزند، بیماری شدید همسر وفرزند و…) می باشند موعداعزام آنان حداکثر تا دوماه به تعویق می افتد.
  • 9- مشمولانی که قصد تشرف به حج تمتع رادارند موعداعزام آنان حداکثر به مدت دوماه به تعویق می افتد.
  • 10- درسایرموارد درصورت احراز معاذیر موجه بنا به تشخیص رئیس سازمان وظیفه عمومی موعداعزام مشمولان حسب مورد ازیک ماه تایکسال به تعویق می افتد.

 

مشمولانیکه شرایط و معاذیر خاص گفته شده را دارند حتی میتوانند در روز اعزام نیز به دفاتر پلیس+10 مراجعه نمایند و با توجه به دلیل تمدید خود فرم های مربوطه را در یافت و پس از تکمیل فرم توسط مراجع ذیربط مدارک را تحویل دفاتر داده که پس از ثبت در سامانه رسید دریافت می کنند درخواست مشمول از طریق سامانه به کارشناسان و مسئولین معاونت احضار و اعزام رسیده و پس از بررسی و تأیید سوابق نتیجه در خواست در سامانه ثبت میشود معمولاً با اکثریت درخواست های تمدید با معاذیر مشمولان موافقت می گردد و مشمول پرینت برگ آماده به خدمت خود را با تاریخ اعزام جدید از آن دفاتر دریافت می نماید .

به عنوان نمونه: سوابق مشمول بیمار یا حادثه دیده به دفاتر پلیس +10 ارائه می شود کاربر مربوطه فرم درخواست و نامه ای خطاب به بهداری محل سکونت را به مشمول تحویل می نماید و مشمول با مراجعه به مراکز بهداری و دریافت تأییدیه بیماری ، تأییدیه را به پلیس+10 ارائه می نماید.

 

مشمولین غایب

افراد زير به عنوان مشمول غايب محسوب مي‌شوند:
  • مشمولان خدمت وظيفه عمومي كه براي رسيدگي و يا اعزام احضار مي شوند و ليكن در مهلت مقرر كه از طرف سازمان وظيفه عمومي اعلام گرديده خود را معرفي ننمايند.
  • دارندگان معافيت موقت چنانچه حداكثر پس از يك ماه از خاتمه مدت اعتبار خود را معرفي نكنند.
  • دارندگان برگه اعزام به خدمت چنانچه در موعد اعزام تعيين شده خود را معرفي نكنند.
  • مشمولان ديپلم و پيش دانشگاهي حضوري در صورتيكه در مهلت هاي قانوني- كه بر اساس تاريخ تولد و زمان اخذ مدرك تحصيلي آنان تعيين گرديده است-، مدارك خود را براي معرفي ارسال ننمايند.
  • مشمولان فارغ التحصيل (فوق ديپلم و بالاتر) چنانچه تا 1سال پس از فراغت از تحصيل خود را معرفي نكنند.
  • دانشجويان انصرافي ،اخراجي و ترك تحصيل نموده از دانشگاهها، چنانچه تا 1 سال پس از تاريخ انصراف، اخراج و ترك تحصيل خود را معرفي ننمايند.
  • مشمولاني كه در مقاطع مختلف تحصيلي بيش از سقف مجاز ادامه تحصيل داده باشند.
  • مشمولاني كه بصورت داوطلب آزاد (متفرقه) ادامه تحصيل داده و تحصيل آنان تا بعد از موعد قانوني اعزام ادامه داشته باشد.

 

تذكر: مشمولاني كه در مهلت قانوني درخواست معافيت پزشكي و يا كفالت داده و در مراحل رسيدگي پزشكي و كفالت قرار گرفته‌اند و ليكن از روي عمد و يا بدليل قصور در پيگيري پرونده و عدم حضور در جلسات شوراي پزشكي و هيئت كفالت، باعث طولاني شدن مراحل رسيدگي شده اند ، چنانچه راي شوراي پزشكي يا هيئت رسيدگي كفالت، به سرباز بودن آنان صادر شود ، در اينصورت در حكم مشمولان غايب بوده و براي آنها برگ اعزام با غيبت صادر خواهد شد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا