اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

درخواست کولیوند از نمایندگان مجلس برای کاهش مدت سربازی امدادگران هلال احمر



رئیس جمعیت هلال‌احمر با ارائه گزارش ۵۰ روزه خدمت خود در هلال‌احمر، از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا برای کاهش مدت سربازی امدادگران مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری همسونیوز به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در پایان سومین نشست پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر با ارائه گزارش ۵۰ روزه خدمت خود گفت: از زمانی که کار را آغاز کردیم اولین کارمان دعوت از معاونین سازمان برنامه بودجه بود برای بهتر شدن لایحه، الان هم نیازمند مذاکرات و رایزنی های نمایندگان مجلس برای محقق شدن آن هستیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر تاثیرگذار بودن کمک و همراهی نمایندگان مجلس برای رفاه و بهتر شدن شرایط امدادگران اظهار کرد: ما مدیون امدادگران هستیم، اخذ امتیاز کاهش مدت سربازی برای داوطلبان و امدادگران می‌تواند برای استخدام آنها هم کمک کننده باشد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه جمعیت هلال احمر در دفاع مقدس گفت: کمک به یافتن مفقودالاثرها و آزاد شدن اسرا برای ما اهمیت ویژه ای دارد که برای مستندسازی و ثبت یادمان برای این موضوعات هم برنامه جدی داریم، چراکه اهمیت دادن به این موارد عزت و آبروی جمعیت را ارتقاء می‌دهد.

کولیوند با اشاره به سفرش به اندیکا و گفت‌وگو با زلزله‌زدگان گفت: با وجود امکانات کمی که به زلزله‌زدگان رسیده بود اما به قدری خوب از ما استقبال کردند که ما به وجد آمدیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه هم افزایی را اولویت قرار داده و از تک روی پرهیز خواهد کرد، ادامه داد: در حال حاضر با همکاری سایر دستگاه‌ها چتر حمایتی بر سر نیازمندان پهن کرده‌ایم و در قالب طرح یاس تقریبا تاکنون به ۱۰ هزار نفر کمک کرده‌ایم.

دکتر کولیوند با بیان اینکه ما تقریبا شرایط بحرانی را در هفته گذشته با توجه به شرایط جوی گذراندیم، اظهارکرد: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن مناطقی از کشور با بحران‌های جوی، بلافاصله به همه استان‌ها آماده باش دادم، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات فعال شد و ۳ ساعت یک بار با استان های سیل زده ارتباط برقرار کردم، همچنین نمایندگان خود را به استان های سیل زده اعزام و سپس خودم هم برای حضور میدانی به این استان ها سفر کردم.

وی افزود: اهالی استان های سیل زده از قشر ضعیف بودند اما با این حال پایبند به نظام بوده و از خدمات ارائه شده تمام و کمال قدردانی می‌کردند، به طور کلی اقدامات خوبی برای سیل زدگان از سوی هلال احمر و سایر نهادها انجام شده بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر عملکرد خوب روابط عمومی در انعکاس اخبار اقدامات جمعیت در سیل گفت: در رأس تمام اخبار کشور، هلال احمر و خدماتش بود که منعکس شد چراکه اعتقاد دارم اطلاع رسانی در بحران اهمیت ویژه ای دارد، حتی مسئولین سایر نهادها در رسانه‌ها اهم خدمات هلال احمر را گزارش می‌دادند.

دکتر کولیوند تصریح کرد: روایت گری امدادگران، نجاتگران، خیرین و همه کسانی که با هلال احمر همکاری می‌کنند مهم است و از روابط عمومی خواستم تا این مهم را محقق کنند. روایت گری حوادث و عملیات های امدادونجات باید مستند شده و به تصویر کشیده شود تا به دید همگان برسد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حضور تاثیرگذار اعضای جوان گفت: این دوره باید دوره شکوفایی جوانان هلال احمر باشد تا بتوانیم برای مسندهای اجرایی هلال احمر از آنها استفاده کنیم، حتی برای انتقال به سایر نهادهای نیروهای جوان را تربیت کنیم، ما باید نیروهای کاردان و ولایی و امیدوار به آینده را در ساختار جمعیت داشته باشیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، به گفته‌ی دکتر کولیوند، خانه‌های هلال و حوزه داوطلبان به همراه حوزه آموزش هلال احمر الان توسعه یافته و روز به روز فعال تر می‌شود.

انتهای پیام

پایان/ همسونیوز

منبع:ایسنا

نمایش بیشتر
کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا