سیاسی

دعوت وزیر امور خارجه ویتنام ازامیرعبداللهیان برای سفر به این کشور

دعوت وزیر امور خارجه ویتنام ازامیرعبداللهیان برای سفر به این کشور



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با آقای بوی تهانا سون وزیر امور خارجه ویتنام در محل اقامت خود دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از این دیدار، روابط دو کشور ایران و ویتنام را ریشه دار، دوستانه و رو به گسترش دانست و آمادگی کشورمان را برای توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف اعلام داشت.

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به همتای ویتنامی از طریق وزیر خارجه، به نتایج خوب سفر چندی پیش رئیس مجلس ویتنام به تهران و اسناد خوب امضا شده در این سفر اشاره کرد و افزود، جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان حمایت از بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی جهت تقویت روابط و ارتقا حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را مهم دانست و افزود در این زمینه لازم است اسناد لازم برای تسهیل همکاری‌های تجاری میان دو کشور امضا شود.

وی از همتای ویتنامی خود جهت سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه ویتنام نیز در این دیدار، روابط دو کشور را قدیمی و ریشه دار دانست و از نتایج سفر رئیس اخیر رئیس مجلس ویتنام به ایران اظهار خرسندی کرد.

وی همچنین آمادگی طرف ویتنامی برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را اعلام کرد.

وی افزود: برای استمرار مشورت‌ها و گفتگوها با همتای ایرانی آمادگی دارد. در این راستا برای سفر به ایران در پاسخ به دعوت به عمل آمده از وی توسط همتای ایرانی استقبال کرد و به طور متقابل از همتای ایرانی جهت سفر به ویتنام دعوت به عمل آورد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا