استان ها

دود سیگار احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد

دود سیگار احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد



محمدرضا زاهد پورانارکی با بیان اینکه بیماری‌های انسدادی مزمن ریه، سرطان و غیره ازجمله عوارض مصرف قلیان است، عنوان کرد: همچنین در خانم‌ها احتمال نازایی، سقط‌جنین، تولد نوزادان نارس و کم‌وزن را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه مصرف دخانیات آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن وارد می‌کند، اذعان کرد: دود سیگار و قلیان بر عملکرد ریه تأثیر می‌گذارد و به‌دلیل استنشاق سطح بالای مونوکسید کربن، این افراد در معرض خطر ابتلاء به مشکلات تنفسی و ریوی قرار دارند.

زاهد پورانارکی آمار پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بانوان بیشتر از آقایان قلیان مصرف می‌کنند و خطر استنشاق این ماده دخانی در خانم‌ها به دلیل تفاوت در هورمون‌هایی که دارند بیشتر است

وی با بیان اینکه بیماری‌های انسدادی مزمن ریه، سرطان و غیره ازجمله عوارض مصرف قلیان است، گفت: یک پک قلیان معادل یک تا پنج بسته سیگار به بدن آسیب می‌رساند.

زاهد پورانارکی با اشاره به اینکه مصرف تنباکوی فاسد، کهنه و غیرمجاز سبب ایجاد توکسین در بدن شده و بسیار مضر است، افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که ۹۰ درصد افرادی که مواد دخانی مانند سیگار و قلیان مصرف می‌کنند مبتلا به انواع سرطان‌ها به‌خصوص سرطان ریه می‌شوند.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد که سرطان دهان، مری، معده، مثانه، بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی در سیگاری‌ها و قلیانی‌ها بیشتر از سایر افراد جامعه است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا