استان ها

راهپیمایی اربعین نمونه کامل یک اتفاق فرهنگی برجسته درحوزه دین است

راهپیمایی اربعین نمونه کامل یک اتفاق فرهنگی برجسته درحوزه دین است



به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری عصر دوشنبه در یکصد و سی و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران که با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد و دیگر مسئولان برگزار شد، با اشاره به تبلیغات عظیم صورت گرفته از سوی معاندین و دشمنان، اظهار داشت: علی‌رغم تهدیدات گسترده ای که به صراحت مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین را هدف قرار داده بودند، این مراسم به همت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در امنیت و شکوه تمام، با مشارکت بیش از سه میلیون نفر در تهران برگزار شد.

وی با بیان این مطلب از رهبر معظم‌انقلاب که در ابتدای سال، دو مؤلفه ایمان و امید را برای سال ۱۴۰۲ مطرح کردند، از حماسه بزرگ اربعین به عنوان آزمونی بزرگ برای سنجش ایمان ملت ایران یاد کرد و افزود: حضور آحاد مختلف مردم در این مراسم حاکی از سربلندی ملت در این آزمون بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ضمن تشکر از حضور کم‌نظیر مردم شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: راهپیمایی روز اربعین، نمونه کامل یک اتفاق فرهنگی برجسته در حوزه دین است و برنامه ریزی بیشتر به منظور ارتقا کیفیت برگزاری این مراسم در سال‌های آتی انجام شود.

جوهری با اشاره به نقش مؤثر و بسزای ستاد اربعین استان تهران در شهر نجف و ارائه خدمات به زوار حضرت اباعبدالله (ع) گفت: با توجه به تجربه خوبی که از برگزاری مراسم اربعین در تهران و نجف به دست آوردیم، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در رفع برخی آسیب‌های اجتماعی بهره ببریم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت موضوع حجاب و عفاف بیان کرد: از ابتدای سال جاری جلسات مستمر و منظمی در این حوزه برگزار شد و با نظارتی که بر اجرای مصوبات آن صورت گرفت شاهد تأثیرات مثبی از قبیل کاهش پدیده کم حجابی و بی حجابی در جامعه بودیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا