استان ها

راه اندازی سینما دانش‌آموزی در استان‌ها در اولویت است

راه اندازی سینما دانش‌آموزی در استان‌ها در اولویت است



به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد فلاح روز چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین سینما دانش‌آموزی استان البرز که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز انجام شد، افزود: در این مکان‌ها، فیلم‌های مناسب هر گروه سنی که از سوی کارشناسان امور سینمایی کانون مورد تأیید قرار گرفته است در قالب بازدید جمعی و حضور گروهی دانش آموزان برای آنان به نمایش در خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه عنوان سینما دانش آموزی برای این انتخاب شده که مخاطب خاص این فیلم‌ها دانش آموزان هستند، اظهار کرد: در نظر داریم در آینده‌ی نزدیک انتخاب فیلم‌های هر گروه سنی را نیز به خود دانش آموزان بسپاریم تا فیلم‌های مورد علاقه و مناسب سن‌شان را برای همسالانشان انتخاب کنند.

فلاح با بیان اینکه این فیلم‌های منتخب از افتخارات کانون است، ادامه داد: کانون فیلم‌هایی دارد که متأسفانه برخی از آن‌ها از سوی دانش آموزان دیده نشده‌اند.

وی به تفاوت تماشای فیلم‌ها در قالب بازدید دانش آموزی و دیدن فردی فیلم‌ها اشاره کرد و گفت: دیدن فیلم‌ها در فضای سینماهای کانون به صورت هدایت شده و با حضور کارشناسان مربوطه خواهد بود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: طرح کانون – مدرسه که از مطالبات وزیر آموزش و پرورش هم است باید به صورت جدی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش پیگیری شود چرا که ظرفیت‌های کانون در این طرح پشتیبان فعالیت‌های پرورشی مدارس خواهد بود.

سینما کانون، ظرفیتی برای تماشای فیلم‌های مناسب گروه سنی

میرفرزان حسینی اطهر، معاون سینمایی و سمعی بصری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از آغاز فعالیت سینما دانش آموزی در استان البرز و شهر کرج گفت: این سینما ظرفیت خوبی است تا دانش آموزان به صورت گروهی فیلم‌های مناسب سن‌شان را تماشا کنند.

وی افزود: فیلم‌های فاخر کانون در قالب بسته‌های محتوایی توسط کارشناسان گزینش و دسته بندی شده و برای مخاطبان مختلف از پیش دبستانی تا دانشگاه بسته‌های مناسب سن‌شان در نظر گرفته شده و به صورت رایگان برای دانش‌آموزان اکران می‌شوند.

حسینی اطهر ادامه داد: دانش آموزان توان یاب و فراگیر نیز در این طرح دیده شده‌اند و خوشبختانه زمینه‌هایی فراهم شده تا این دسته از کودکان و نوجوانان نیز از این امکان بهره مند شوند.

احمد شهدادی، مسؤول سینما کانون نیز خطاب به دانش آموزان و اولیای تربیتی ابراز خرسندی کرد که این طرح پس از افتتاحیه کشوری در تهران در استان البرز افتتاح شده و ظرفیتی پیش آمد که بتوانیم تولیدات فاخر کانون را به دانش آموزان معرفی کنیم.

وی افزود: حدود ۳۴ بسته تهیه شده و هر بسته متناسب گروه سنی و حوصله مخاطب ایجاد شده و در نظر داریم در کنار نمایش فیلم از تئاترهای مناسب هر گروه سنی نیز استفاده کنیم ضمن آنکه از ظرفیت هنرمندان بومی استان‌ها برای تهیه فیلم‌ها استفاده خواهد شد.

مراسم آغاز فعالیت سینما کانون در سالن مرکز مجتمع آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و با نمایش فیلم «کشاورز و ربات» ساخته «عبدالله علیمراد» برگزار شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا