فیلم

ربات چینی رکورد جدید سرعت راه رفتن را شکست

ربات چینی رکورد جدید سرعت راه رفتن را شکست



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت چینی «یونی تری رباتیکس» مدعی است ربات انسان نمای H۱ رکورد جهانی سرعت را ثبت کرده است. این ربات دوپا در یک ویدئو با سرعت ۳.۳ متر برثانیه (۱۱.۹ کیلومتر برساعت) حرکت می کند.

H۱ نخستین بار در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی معرفی شد که در حقیقت نخستین مدل ربات انسان نمای شرکت یونی تری بود. این شرکت قبلا برای توسعه ربات های چهارپا مشهور بود. نسخه اولیه معرفی شده ربات مذکور ۱۸۰۵ میلیمتر ارتفاع و دود ۴۷ کیلوگرم وزن داشت و همچنین می توانستباری تا وزن ۳۰ کیلوگرم را حمل کند. هر یک از پاهای H۱ به دلیل مفاصل در لگن، زانو و مچ تا ۵ درجه آزادی حرکت دارند. مفاصل شانه و بازو نیز در کل به هر بازو تا ۴ درجه آزادی حرکت می دهند.

ربات مذکور ۳۶۰ درجه محیط اطرافش را با کمک دوربین Intel RealSense D۴۳۵i که بالای سرش نصب شده و همین طور ماژول Livox MID۳۶۰ LiDAR رصد می کند. بازده این ابزارها توسط میکروپردازشگرهای Dual Intel Core i۷-۱۲۶۵Uتحلیل می شوند.

در ویدیوی مذکور جدیدترین نسخهH۱ دیده می شود که Evolution V۳.۰ نام دارد و فعالیت های بیشتری انجام می دهد. این ربات مانند آنچه قبلا ذکر شد می تواند روی سطح صاف با سرعت ۳.۳متر برثانیه حرکت کند.

ربات جدیدEvolution V۳.۰ نه تنها با سرعت راه می رود، بلکه حرکات موزون انجام می دهد، از پله ها بالا و پایین می رود و بالا می پرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا