ورزشی

رسیدگی به پرونده مدارس فوتبال مشهد/رای استقلال هنوز صادر نشده است



به گزارش خبرنگار مهر، نادر شکری عضو کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک در رابطه با پرونده‌های جاری این کمیسیون گفت: در حال حاضر مسائل مالی باشگاه استقلال، شکایت یکی از مدیران عالی ورزش از یکی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، بحث حواشی در فدراسیون ژیمناستیک و بررسی موضوع مدارس فوتبال در شهرستان مشهد جزو پرونده‌های جاری در کمیسیون اخلاق است که در حال رسیدگی به آن هستیم.

وی که با شبکه ورزش گفت‌وگو می‌کرد، در مورد صدور رأی این پرونده‌ها اظهار کرد: مسائل مالی باشگاه استقلال در حال رسیدگی است ولی هنوز رأی در مورد آن صادر نشده است؛ پس از صدور رأی از سوی کمیته ملی المپیک آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

شکری در مورد حواشی پیرامون فدراسیون ژیمناستیک یادآور شد: هنوز در مورد مباحث مربوط به فدراسیون ژیمناستیک به جمع بندی نرسیده‌ایم، طبق مسائلی که در فدراسیون مطرح شده در شعب انتظامی در حال رسیدگی به آن هستیم. ابهامات مالی و اسنادی به شعب ارائه شده است. رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک طبق روال دعوت شده است. طبق آئین‌نامه ابتدا به صورت تلفنی او را دعوت کردیم، اما رئیس سابق این فدراسیون اصرار داشت به صورت کتبی دعوت شود که ما هم به صورت رسمی به فدراسیون این موضوع را اعلام کردیم. در نهایت او در جلسه حضور داشته باشد یا نباشد این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عضو کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا رأی کمیسیون اخلاق ضمانت اجرایی دارد؟ عنوان کرد: آرایی که از طریق شعب انتظامی صادر می‌شود، به صورت رسمی هستند که در چهار نسخه به فدراسیون ورزشی، فدراسیون جهانی مربوطه، کمیسیون اخلاق IOC و وزارت ورزش ارسال می‌شود.

شکری در پاسخ به این سوال که در پرونده فدراسیون ژیمناستیک در صورت صدور حکم چقدر ضمانت اجرایی وجود دارد و اینکه آیا فدراسیون جهانی آن را می‌پذیرد؟ گفت: اگر کمیته اخلاق کمیته ملی المپیک رأی صادر کند، قطعاً این رأی برای کمیته بین‌المللی و کمیسیون اخلاق IOC و مراجع بین‌المللی لازم الاجرا است و فدراسیون جهانی ملزم به پذیرش آن است چون کمیسیون اخلاق به صورت قانونی تشکیل شده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا