استان ها

رشد بیش از ۸ درصدی بازنشستگان تأمین اجتماعی در قزوین

رشد بیش از ۸ درصدی بازنشستگان تأمین اجتماعی در قزوین



به گزارش خبرنگار مهر، حمید کوزه‌گرها در نشست تعاملی کمیته همیاری با اصحاب رسانه که بعد از ظهر سه‌شنبه در سالن آمفی تاتر سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در سطح کشور افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی ۵۲ درصد بوده اما این آمار در استان قزوین ۶۷ درصد است که این نشان می‌دهد بیشتر جوامع استان باتوجه به ظرفیت صنعتی کارگر نشین هستند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: اوایل انقلاب نسبت فرد باز نشسته از هر ۱۰ نفر یک نفر بود و میزان امید به زندگی در سن ۵۵ سالگی تعریف می‌شد اما اکنون تعداد بازنشستگان از هر چهار نفر یک نفر است ومیزان امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده است.

وی افزود: آمار بیمه شدگان تا آذرماه سال جاری حدود ۲۶۸ هزار و ۷۲۳ نفر بود که اکنون به رشد ۵/۵ برابری رسیده و مجموع بیمه شدگان استان قزوین ۲۸۳ هزار و ۶۴۸ نفر است.

این مسئول عنوان کرد: سال گذشته ۸۶ هزار و ۵۷۰ نفر مستمری بگیر وجود داشت که اکنون این آمار به ۱۰۱ هزار و ۱۱۱ رسیده و ۹۱ هزار و ۵۷۳ پرونده مستمری بگیر در استان به ثبت رسیده است.

وی با تاکید براینکه آمار بازنشستگان نسبت به گذشته ۵/۸ درصد افزایش داشته است عنوان کرد: کارگاه فعال حدود ۱۸ هزار و ۶۷۹ است که نسبت به گذشته ۲/۷ درصد افزایش داشته است.

این مسئول در پایان صحبت‌هایش با تاکید براینکه در راستا عملکرد سه ماه استان قزوین رتبه چهارم در بین ادارات تأمین اجتماعی کشور را به خود اختصاص داده است گفت: اقدامات مقدماتی ساخت درمانگاه در مهرگان و ساخت درمانگاه در خیابان سعدی نیز کلید خورده است.

اورنگ شیخ بگلو، مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی قزوین از سوی ۲ بیمارستان در قزوین و تاکستان، یک پلی کلینیک تخصصی و هفت مرکز درمانگاهی این استان انجام می‌شود و هفت درمانگاه در اختیار بیمه شدگان قرار دارد که البته در این بین قراردهایی با مراکز درمانی خصوصی شکل گرفته که ذیل آن مراجعین می‌توانند از خدمات تأمین اجتماعی بهرمند شوند.

وی افزود: تاکنون میزان مراجعین برای ویزیت سرپایی بیش از یک میلیون، بخش بستری در دو مرکز ۲۳ هزار و ۲۴۰ مورد، مجموع جراحی در سطح استان ۱۴ هزار و ۶۲۴ مورد و خدمات دندان پزشکی در قالب ویزیت ۱۶ هزار ۸۳۱ مورد بوده است.

این مسئول ابراز کرد: سیاست کلی دولت فرزند آوری است و ما در حوزه زایمان طبیعی پیشرو بودیم و زوج‌های نابارور را نیز تحت پوشش خود قرار دادیم که آمار پرونده‌های زوجین نابارور بیش از هزار پرونده است و تاکنون ۶ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.
وی مطرح کرد: تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با دفتر اسناد پزشکی در سطح استان شامل پزشکان عمومی و متخصص، داروخانه‌ها، مؤسسات پاراکلینیکی و بیمارستان‌های دولتی و خصوص ۶۹۴ مرکز است.

این مسئول عنوان کرد: در بیمارستان رازی ۲۲۴ تخت فعال و در بیمارستان تاکستان ۱۰۴ تخت فعال وجود دارد.

وی در پایان صحبت‌هایش با تاکید براینکه سامانه اعلام اطفا حریق، احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان رازی و خرید یک دستگاه سی تی اسکن نیز در سال جاری انجام شده است گفت: تا پایان ۹ ماه سال جاری ۹۰۹ مورد پرداخت مالی جهت پوشش هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال در قالب چتر حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج در نظر گرفته شده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا