اخبار سربازی و نظام وظیفه

رشد ۲۰ درصدی اجرای آموزش‌های مهارتی در خوزستان

رشد ۲۰ درصدی اجرای آموزش‌های مهارتی در خوزستان



به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی در خوزستان در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص در ۱۹ گروه هدف مهارتی با هدف توسعه اشتغال و کاهش بیکاری به میزان ۲۱ میلیون و ۱۳ هزار و ۹۰۵ نفرساعت در دو بخش دولتی و غیردولتی اجرا شد که این میزان آموزش نسبت به تعهد سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶۲ هزار و ۹۵۲ نفر دوره برابر با هشت میلیون و ۹۸ هزار و ۸۵۲ نفرساعت آموزش دولتی ارائه شده است و در این مدت ۶۲ هزار و۱۲۱ نفردوره به میزان ۱۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۳ نفرساعت آموزش غیردولتی توسط آموزشگاه‌های آزاد ارائه شده است.

ملایی هزاروندی تصریح کرد: آموزش‌های بخش دولتی در مراکز ثابت، سیار شهری، سکونتگاه‌های غیر رسمی، روستاها، پادگان، زندان‌ها، جوامع عشایری، صنایع (ضمن کار، اصناف، جوار و بین کارگاهی)، مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی، دانشگاه‌ها، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، مهارت‌آموزی در محیط کار و همچنین برای زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار، مشمولان بیمه بیکاری و دانش‌آموزان در ۵۵ مرکز برگزار شده است.

وی گفت: علاوه بر آموزش در کارگاه‌های آموزشی بخش دولتی نیز بیش از یک هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای زیر نظر اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در استان خوزستان فعالیت دارند و بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ارائه آموزش‌های مهارتی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: برنامه آموزشی سال گذشته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۷ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۲۹ نفرساعت در دو بخش دولتی و غیر دولتی بوده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع خبر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا