استان ها

رفع ناترازی با مدیریت توامان مصرف آب و برق در حوزه کشاورزی

رفع ناترازی با مدیریت توامان مصرف آب و برق در حوزه کشاورزی



به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام نجفی گفت: یکی از موضوعات اساسی و دغدغه‌های اصلی وزارت نیرو در حال حاضر مدیریت توأمان مصرف آب و برق در کشور است که حاصل آن موجب رفع ناترازی و ناهماهنگی در دستگاه‌های بین بخشی در مدیریت مصرف آب و برق خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشت و توسعه گلخانه‌ای در استان، افزود: کشاورزی داریم که ۳۰ لیتر در ثانیه برداشت آب دارد و به کشت محصولاتی مثل گوجه‌فرنگی و هندوانه مبادرت می‌کند و در زمان برداشت حتی نمی‌تواند هزینه کارگر سر زمین را نیز از آن برداشت کند.

نجفی ادامه داد: در سوی دیگر یک شرکت دانش‌بنیان در یکی از شهرها با برداشت ۳۰ لیتر در ثانیه با کشت مدرن تواسته است بازارهای خارجی را پوشش دهد و در سفر دی‌ماه رئیس‌جمهور به زنجان فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: استان زنجان از جمله استان‌هایی است که در بخش کشاورزی حدود ۹۵ درصد مصرف آب و برق را دارا است و از طریق سامانه ساپاد این مصارف قابل رؤیت و کنترل است.

گفتنی است تعداد مشترکان چاه‌های برق‌دار کشاورزی استان زنجان که حدود ۶ هزار حلقه است که نسبت به استان قزوین که ۲ هزار حلقه است حدود ۳ برابر است و از طریق کنترل به موقع پروانه‌های بهره‌برداری این کشاورزان می‌توان اعمال قانون کرده و از اضافه برداشت متخلفان منابع آبی جلوگیری کرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا