اقتصادی

رکورد درآمد کشتیرانی شکسته شد



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با تبریک سالروز پیوند آسمانی امام علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیه به مأموریت‌های کشتیرانی اشاره و اظهار کرد: سال گذشته برای حمل و نقل دریایی یک سال پر رونق بود و رکورد درآمدها و جابجایی بار شکسته شد. البته باید بگویم همیشه اینگونه نبوده است.

وی ادامه داد: امسال، سال پر رونقی در بحث درآمدزایی نیست و قیمت‌ها در مقایسه با سال قبل به نحوی است که همکاران باید تلاش بیشتری در این حوزه داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال عملکرد حمل و نقل دریایی ۲۰ درصد رشد داشته است، افزود: امیدواریم متأثر از درآمدهای سال گذشته در توسعه ناوگان، نیروی انسانی و… اقدامات خوبی را به عمل آوریم.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح تعرفه‌های حمل و نقل دریایی، گفت: در حوزه لجستیک نیز اقدامات خوبی برای تبدیل کشتیرانی به یک شرکت لجستیکی در حال پیگیری است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه حمل کالا در کریدور شمال-جنوب به صورت ترکیبی توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.
مدرس خیابانی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به آمریکای لاتین، اضافه کرد: چند روز قبل رئیس جمهوری با افتخار اعلام کرد تولیدات ایرانی به دورترین نقاط آمریکای جنوبی حمل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دریانوردان هستند که می‌توانند افتخارات را نصیب ایران کنند، گفت: تلاش می‌کنیم رضایتمندی دریانوردان را افزایش دهیم. دریانوردی در مقایسه با سایر مشاغل مقداری قریب است و باید این شغل فوق راهبردی را معرفی کنیم.
مدرس خیابانی بیان کرد: کشتیرانی در جهت تأمین نیروی انسانی، سال گذشته ۴۰۰ نفر برای آموزش جذب کرده است. امسال نیز ۳۲۰ نیرو جذب شده و در حال آموزش آنها هستیم. در زمان حاضر ۱۸۰ دریانورد می‌توانند دوره‌های دریانوردی را طی کنند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا